Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2011, sygn. ILPP1/443-983/11-2/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-983/11-2/NS

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2011 r. (data wpływu 13 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

A Spółka z o.o. (dalej: Spółka) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzącym działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych.

Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizowała różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te były kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki.

W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizowała działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych akcji promocyjno-reklamowych było nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane było dane działalnie marketingowe, określonych towarów. Przekazywane towary obejmowały:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00