Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.12.2010, sygn. ILPP2/443-867/08/10-S/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-867/08/10-S/JK

Opodatkowanie artykułów reklamowych (z logo plecaki, długopisy, koszulki, balony itd.) art. 7 ust. 2 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 24 czerwca 2009 r. sygn. akt I SA/Po 319/09 oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 2 lipca 2010 r. sygn. akt I FSK 1793/09 stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2008 r. (data wpływu 25 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów reklamowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Wniosek Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez Pełnomocnika z dnia 23 września 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczy opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów reklamowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dokonuje nieodpłatnych przekazań należących do niego towarów, przy nabyciu których przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego. Przekazania są związane z prowadzonymi przez niego działaniami promocyjnymi i reklamowymi, stanowiącymi realizację strategii marketingowej. Prowadzone akcje promocyjne i reklamowe mają zachęcić kontrahentów Zainteresowanego do zakupu jego produktów. Ponieważ Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą urządzeń elektroenergetycznych, akcje promocyjne i reklamowe skierowane są do podwykonawców, dostawców i kooperantów, jak i podmiotów, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Również organizowane są konkursy dla pracowników, w ramach których przekazywane są nagrody.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00