Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2010, sygn. IPPP3/443-474/10-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Czy Spółka, jako podmiot prowadzący skład podatkowym może stosować normy ubytków ustalone dla właściciela paliw wysyłanych ze składu Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia z dnia 17.05.2010 r. (data wpływu 19.05.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości stosowania przez skład podatkowy wysyłający norm ubytków ustalonych dla właściciela paliw - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.05.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości stosowania przez skład podatkowy wysyłający norm ubytków ustalonych dla właściciela paliw.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi kilkadziesiąt składów podatkowych w Polsce, w których magazynuje wyroby akcyzowe (paliwo) należące do podmiotów trzecich. Wysyłka paliw ze składów odbywa się w różnych procedurach z punktu widzenia przepisów akcyzowych, w tym w procedurze zawieszonego poboru akcyzy. W trakcie transportu paliw w procedurze zawieszonego poboru akcyzy, powstają ubytki paliw stwierdzane przy odbiorze paliw i odnotowane na administracyjnych dokumentach towarzyszących.

Zdarzyło się, iż wysyłka ze składów podatkowych Spółki w procedurze zawieszenia poboru akcyzy była realizowana w okolicznościach, w których Spółka nie posiadała norm dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych. Na przykład dotyczyło to wysyłek statkiem benzyn, które wcześniej nie miały miejsca, a następnie były realizowane sporadycznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00