Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2008, sygn. IP-PB3-423-290/08-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-290/08-2/JG

Czy Spółka postępuje prawidłowo zaliczając wartość towarów przeznaczonych na akcje promocyjne do kosztów uzyskania przychodów w chwili ich poniesienia, tj. w chwili przekazania towarów do sklepu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2008 r. (data wpływu 12 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza organizować akcje promocyjne skierowane do sklepów detalicznych kupujących towary wnioskodawcy od dystrybutorów tych towarów (hurtownie). Wnioskodawca nie dostarcza sprzedawanych przez siebie towarów bezpośrednio do sklepów detalicznych, czy też sklepów detalicznych zgrupowanych w sieciach sprzedaży detalicznej. Pod pojęciem sklep czy też sklep detaliczny wnioskodawca rozumie podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego towarami, w tym towarami pochodzącymi od wnioskodawcy. Wnioskodawca sprzedaje towar do dystrybutorów (hurtowników), którzy z kolei sprzedają towar kupiony od wnioskodawcy do tych sklepów. Akcje promocyjne mają służyć intensyfikowaniu sprzedaży określonych asortymentów towarów z oferty asortymentowej wnioskodawcy. Akcje te polegać będą na tym, że przy jednorazowym zakupie określonej ilości towarów X (np. 504 szt) w czasie trwania akcji promocyjnej, sklep - nabywca premiowany będzie dodatkową ilością towaru Y (np. 60 szt.). Premiowanie polega na tym, że gdy wnioskodawca otrzyma informację o tym, że sklep w ramach uczestnictwa w akcji zrealizował warunek akcji (kupił 504 szt. towaru X), wówczas przedstawiciel wnioskodawcy lub za pośrednictwem dystrybutorów (hurtowników), którzy sprzedają towar kupiony od wnioskodawcy, dostarczają do sklepu dodatkowo towar Y w ilości określonej dla danej akcji, uzależnionej od ilości zakupionego towaru X, ale w ramach ceny za towar X.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00