Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2008, sygn. ITPP2/443-792/08/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-792/08/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 września 2008 r. (data wpływu 10 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących nabycie produktów rolnych od rolników ryczałtowych jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 września 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących nabycie produktów rolnych od rolników ryczałtowych.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka - jako producent cukru - nabywa od rolników ryczałtowych buraki cukrowe, tj. produkty rolne, od których przysługuje zryczałtowany zwrot podatku od towarów i usług. W związku z powyższym Spółka zobowiązana jest stosować szczególne procedury dotyczące rolników ryczałtowych wprowadzone przepisami art. 115-116 ustawy o podatku od towarów i usług.

Produkcja cukru odbywa się na tzw. regulowanym rynku cukru i podlega szczególnym unormowaniom określonym prawem unijnym, a przede wszystkim przepisami rozporządzenia Rady (WE) Nr 318/2006 z dnia 20 lutego 2006 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru (Dz. U. UE. L. 06 Nr 58/1 ze zm). Stosowany w ramach Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej na regulowanym rynku cukru tzw. system kwot wymusza niestandardowe rozliczenia producentów cukru z dostawcami buraków cukrowych.

Kampania cukrownicza rozpoczyna się zazwyczaj w miesiącu wrześniu danego roku kalendarzowego, a kończy w miesiącu styczniu następnego roku kalendarzowego. Zakup podstawowego surowca do produkcji cukru (buraków cukrowych) realizowany jest na podstawie umów kontraktacji, w których określana jest w tonach zakontraktowana ilość buraków kwotowych standardowych o zawartości cukru 16% do produkcji cukru w ramach posiadanego przez Spółkę limitu cukru, z uwzględnieniem przysługującego plantatorowi prawa do uprawy i dostawy buraków. Zawierane przez Spółkę umowy kontraktacji przewidują również szereg świadczeń dodatkowych, a także określają sposób i terminy rozliczeń z tytułu wzajemnych dostaw, świadczonych usług i innych zobowiązań. Umowy te określają również sposób rozliczeń z tytułu dostawy buraków w ilościach większych niż przewidziane umową kontraktacji, nazywanych burakami pozakwotowymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00