Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 02.09.2005, sygn. PP-I-005/1076/AK/04, Izba Skarbowa w Opolu, sygn. PP-I-005/1076/AK/04

Zasady wystawiania i przechowywania faktur VAT.

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art. 14b § 2 ustawy z 29 sierpnia 1997r. - Ordynacjapodatkowa (Dz.U. nr 137, poz. 926 ze zm.), w brzmieniu obowiązującymdo 31 grudnia 2004r., Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu zmienia treść udzielonejprzez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Brzegu informacji z dnia 8 grudnia 2004r,Nr PP/443JN/150/TL/04 o zakresie stosowania prawa podatkowego, udzielonejw odpowiedzi na wniosek s.c.

Jednostka zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Brzeguo udzielenie pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawapodatkowego, a w szczególności zasad wystawiania faktur oraz przesyłania ichdrogą elektroniczną.Jednostka wskazała, iż w chwili obecnej sporządza faktury korzystając z programu komputerowego i po wydrukowaniu dostarcza je swoim odbiorcom osobiście. Przy czym faktury wystawiane są głównie podmiotom gospodarczym oraz nielicznym osobom fizycznym, żądających ich otrzymania. W celu usprawnienia wystawiania i dostarczania faktur swoi usługobiorcom - po wejściu w życie planowanej ulgi w podatku dochodowym od osób fizycznych polegającej na odliczeniu wydatków na cele związane z dostępem do sieci Internet - Jednostka zamierza zautomatyzować proces ich wystawiania oraz dostarczania i skorzystać z drogi elektronicznej przy procesie ich dostarczania.Wystawiona faktura za pomocą programu komputerowego zostanie następnie zapisana jako oryginał w formacie PDF i przesłana na adres maił odbiorcy, który ją wydrukuje.Zdaniem Strony, wystawione kopie faktur byłyby zapisane na twardym nośniku danych (płyta cdr) i w tej postaci przechowywane. W celu prawidłowego sporządzenia deklaracji VAT-7 byłyby drukowane miesięczne zestawienia sprzedaży przekazane do księgowania lub wystawione kopie faktur byłyby drukowane i wraz z miesięcznymi zestawieniami sprzedaży przekazywane do księgowania. Przy czym Jednostka optuje za pierwszym rozwiązaniem dotyczącym kopii faktur, w celu usprawnienia procesu fakturowania oraz zminimalizowania kosztów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00