Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 października 2016 r., sygn. I FSK 461/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Hieronim Sęk, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Izabela Najda-Ossowska, Protokolant Anna Błażejczyk, po rozpoznaniu w dniu 28 października 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 27 listopada 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1888/14 w sprawie ze skargi P. W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 27 marca 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. W. kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z 27 listopada 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1888/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu uchylił zaskarżoną przez P. (zwaną dalej "uczelnią" lub "stroną skarżącą") interpretację indywidualną Ministra Finansów z 27 marca 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

2. W uzasadnieniu tego wyroku Sąd pierwszej instancji wskazał, że we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej strona skarżąca podała, że przystąpiła do konkursu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w 2012 r., na dofinansowanie nowego projektu, które udzielane jest na realizację projektów z przeznaczeniem na badania przemysłowe lub prace rozwojowe. Powołując się na postanowienia regulaminu tego konkursu, uczelnia podkreśliła, że beneficjentem tego dofinansowania może być publiczna organizacja badawcza, działająca na rzecz i w imieniu konsorcjanta biznesowego, będącego przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą. Jak podkreślono, konsorcjant biznesowy nie otrzymuje dofinansowania, natomiast w zamian za 100% praw majątkowych do wyników uzyskanych z przeprowadzonych badań przemysłowych i prac rozwojowych, zobowiązany jest zapewnić (z własnych środków) wkład finansowy w projekcie, adekwatny do poziomu intensywności wsparcia wyliczonego zgodnie z dopuszczalną intensywnością pomocy publicznej dla danego typu przedsiębiorcy na poszczególne rodzaje prac. Konsorcjant biznesowy nie może realizować zadań w projekcie w charakterze podwykonawcy, a uczelnia nie może być podwykonawcą w zadaniach realizowanych przez konsorcjanta biznesowego. Środki finansowe przekazane uczelni na realizację projektu, w ramach konsorcjum, stanowią w całości pomoc publiczną dla konsorcjanta biznesowego, gdyż prawa majątkowe powstałe w wyniku badań przemysłowych lub prac rozwojowych prowadzonych przez wnioskodawcę w ramach projektu będą przekazane w całości konsorcjantowi biznesowemu. Udział uczelni w realizacji projektu ma charakter niezależnej działalności badawczo-rozwojowej, mającej na celu powiększenie zasobów wiedzy. Uczelni pozostanie jedynie prawo do publikowania wyników projektu w zakresie odnoszącym się do przeprowadzonych przez ten podmiot badań, z zastrzeżeniem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorcy. Zachowa ona także prawo do wykorzystania wiedzy - zdobytej w ramach projektu - do jej niezależnej działalności badawczo-rozwojowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00