Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-05-26

VAT od akcji reklamowych organizacji pożytku publicznego

Organizacje pożytku publicznego, które liczą na pozyskanie środków z 1% podatku, w ostatnich miesiącach organizowały w mniejszym lub większym zakresie swego rodzaju kampanie promocyjne i reklamowe, mające na celu zachęcenie podatników do przekazywania im środków. Kampanie te najczęściej przeprowadzane były środkami samych organizacji. W przypadku jednak, gdy organizacja zlecała przygotowanie kampanii reklamowej firmie zewnętrznej, należy ustalić, czy mamy do czynienia z nieodpłatnym świadczeniem usług, podlegającym VAT, a także kiedy przysługuje prawo do odliczenia VAT od poniesionych wydatków.

Opodatkowaniu VAT podlega odpłatne świadczenie usług, przez które rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Należy jednak pamiętać, że w niektórych przypadkach z odpłatnym świadczeniem usług zrównane jest również ich nieodpłatne świadczenie. Ma to miejsce w przypadku:

● użycia towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika - w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników (w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia) - jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00