Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-10-01

Zmiany w zatrudnianiu pracowników samorządowych od 1 września 2013 r. - odpowiedzi na pytania Czytelników

Od 1 września 2013 r. obowiązują zmiany w zatrudnianiu pracowników samorządowych. Nakładają one m.in. nowe obowiązki na pracodawców np. w zakresie zatrudniania sekretarzy czy asystentów i doradców.

Nowe przepisy spowodowały już pierwsze wątpliwości przy ich stosowaniu. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na pytania Czytelników dotyczące nowelizacji przepisów dla pracowników samorządowych.

W naszej gminie funkcję sekretarza gminy wykonuje kierownik biura organizacyjnego. Powierzenie obowiązków sekretarza gminy nastąpiło w 2012 r. na czas nieokreślony. Czy dalej będzie mógł zajmować to stanowisko?

Nie. Stanowisko sekretarza gminy jest zaliczane do grupy stanowisk urzędniczych kierowniczych, a zatem na to stanowisko powinna zostać zatrudniona osoba wyłoniona w drodze naboru lub ewentualnie osoba będąca pracownikiem samorządowym przeniesiona na to stanowisko.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00