Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-07-26

Jakie koszty pracodawca powinien zwrócić pracownikowi, którego odwoła z urlopu

Pracodawca odwołujący pracownika z urlopu wypoczynkowego jest zobligowany do zwrotu kosztów bezpośrednio związanych z takim odwołaniem. Nie zawsze jednak do takiego zwrotu mają prawo członkowie rodziny pracownika, którzy wyjechali z nim na urlop. Kwestia ta wymaga indywidualnego rozpatrzenia przez pracodawcę.

Przepisy Kodeksu pracy nie określają, co należy rozumieć przez koszty bezpośrednio związane z odwołaniem z urlopu. Większość ekspertów uważa, że są to faktyczne koszty związane z odwołaniem, np. koszty przejazdu, noclegów czy wyżywienia. Zwrot nie dotyczy jednak, co do zasady, wydatków poniesionych w związku z realizacją zainteresowań pracownika podczas urlopu, a także wydatków poniesionych za członków jego rodziny.

PRZYKŁAD

Pracownik w lipcu 2013 r. wyjechał wraz z żoną i trojgiem dzieci na 12 dni do Egiptu ponurkować. Przed wyjazdem pracownik zakupił profesjonalny sprzęt do nurkowania dla całej rodzinny. W 6. dniu pobytu w związku z niespodziewaną kontrolą z urzędu skarbowego został odwołany z urlopu. Żona pracownika wraz z dziećmi kontynuowała wypoczynek. Pracodawca będzie zobowiązany do zwrotu pracownikowi kosztu zakupu biletów powrotnych do kraju oraz kosztu niewykorzystanego pobytu na wczasach (50% ceny całego pobytu, ponieważ pracownik wykorzystał 6 z 12 dni wczasów). Pracodawca nie będzie zobowiązany do zwrotu wydatków za ekwipunek do nurkowania oraz za dalszy pobyt członków rodziny pracownika, ponieważ rodzina kontynuuje wypoczynek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00