Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-02-01

Premia a nagroda - skutki dla pracodawcy

Pracodawca tworząc zasady premiowania musi precyzyjnie określić, czy pracownicy będą otrzymywać premię czy nagrodę. Podstawowym błędem jest wskazanie warunków nabycia i wypłacenia premii, przy jednoczesnym nazwaniu tego premią uznaniową albo nagrodą.

Robert Maliszewski
specjalista ds. prawa pracy SEKA SA
Do najbardziej charakterystycznych dodatkowych składników wynagrodzenia należy zaliczyć premie i nagrody. Na ogół są one wprowadzane przez pracodawców w celu motywowania pracowników, w taki sposób, aby uzależnić wysokość ich wynagrodzenia bezpośrednio od wyników pracy.
W zależności od tego, czy będziemy mieli do czynienia z premią czy nagrodą, różny będzie stopień swobody pracodawcy przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu takiego świadczenia oraz ustalaniu jego wysokości. W ramach premii można spotkać się z podziałem na premie regulaminowe oraz uznaniowe. Inaczej będzie w przypadku premii regulaminowej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00