comment
Porada
Data publikacji: 2002-11-16
Wymóg wykształcenia dla głównych księgowych jednostek budżetowych
Obecnie jestem zatrudniona na stanowisku głównego księgowego w Komendzie Powiatowej Policji. Mam 18-letni staż pracy na stanowisku głównego księgowego. Posiadam wykształcenie średnie ekonomiczne (specjalność ekonomika i organizacja przedsiębiorstw handlowych) oraz wyższe rolnicze (tytuł inżynier rolnik). W 1998 r. uzyskałam świadectwo kwalifikacyjne uprawniające mnie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Czy posiadane przeze mnie wykształcenie, praktyka i uprawnienia są wystarczające do zajmowania przeze mnie stanowiska głównego księgowego w sektorze finansów publicznych?
godnie z brzmieniem obecnie obowiązujących przepisów może Pani zajmować stanowisko głównego księgowego jednostki budżetowej. Ta sytuacja zmieni się od 1 stycznia 2005 r. Wtedy bowiem moc prawną uzyska art. 35 ust. 2 pkt 4 ustawy o finansach publicznych, wprowadzony ustawą o zmianie ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów, ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o służbie cywilnej.
Pozostało 70% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right