Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2002-02-02

Skutki niedopełnienia obowiązków w zakresie inwentaryzacji

Wśród wielu pozycji aktywów i pasywów nasza jednostka w swoich księgach rachunkowych ujęła i wykazała na dzień bilansowy m.in. 289 tys. zł należności od odbiorcy X oraz 372 tys. zł należności od odbiorcy Y, za sprzedane im wyroby gotowe. Kwoty te jednostka ujęła w bilansie rocznym jako należności bez wystąpienia i uzyskania od kontrahentów potwierdzenia ich poprawności. Bilans został zatwierdzony przez walne zgromadzenie 28 lutego następnego roku. Wykazany w nim zysk bilansowy po opodatkowaniu podatkiem dochodowym został uchwałą walnego zgromadzenia przeznaczony w całości na wypłatę dywidendy. W tym czasie odbiorca X zapłacił 231 tys. zł, a odbiorca Y - 309 tys. zł. Pozostałe należności przez dłuższy czas nie zostały uregulowane, co spowodowało, że jednostka wezwała dłużników do uregulowania reszty - jej zdaniem - należnych kwot. Obaj kontrahenci niezwłocznie odpowiedzieli, że nasz dział handlowy uznał kwoty zgłoszonej przez nich reklamacji ilościowej i wartościowej. Po wyjaśnieniu okazało się, że dział handlowy nie przekazał do komórki księgowości kopii pism dotyczących uznania zgłoszonych reklamacji. Prosimy o wyjaśnienie, jakie skutki będzie miała dla nas opisana sytuacja oraz jak na przyszłość ustrzec się przed podobnymi nieprawidłowościami?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00