Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-08-17

Jak zarządzać personelem

Istotny wpływ na rozwój i pozycję firmy ma jej kultura organizacyjna. To, czy firma odnosi sukcesy i jak jest postrzegana na rynku, w dużej mierze zależy od jakości pracy jej pracowników, co z kolei wiąże się niewątpliwie ze sposobem zarządzania personelem. Jak się okazuje, nie bez znaczenia jest to, jacy ludzie pracują w firmie, jakie mają kwalifikacje, co stanowi dla nich motywację do pracy.

Paula Koper
Stan prawny na 26 lipca 2004 r.
Bez wątpienia można też uznać, że jedną z podstawowych spraw związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem jest zbieżność strategii zarządzania personelem ze strategią firmy. Osoby zajmujące się polityką kadrową muszą być świadome tego, co firma chce osiągnąć i jakimi środkami, po to, by móc odpowiednio dobrać działania skierowane do personelu.
W tym numerze „Poradnika” zostały przedstawione podstawowe elementy polityki personalnej: dobór odpowiednich osób, ich ocena, rozwój i motywowanie. W pierwszej części znajdują się wskazówki dotyczące rozpoznawania kwalifikacji, ich oceny i rozwoju. Istotną częścią jest opis możliwych sposobów rekrutacji, koniecznych przygotowań, przydatnych dokumentów, ale i najczęściej popełnianych błędów. W drugiej części znajdują się informacje dotyczące teorii i praktyki motywowania personelu oraz rodzaje samej motywacji. Są tu odpowiedzi na pytania, jak osobowość pracowników powinna determinować sposoby motywowania oraz na ile doświadczenie i dojrzałość zawodowa podwładnych powinna kształtować zachowania przełożonych. Wreszcie w ostatniej części znajdą Państwo cele i rodzaje ocen z przykładami zaczerpniętymi z życia, dotyczącymi systemów ocen zachowania ludzi.
Sprawdzanie kwalifikacji
Zasadniczo przyjmuje się wąskie i szerokie rozumienie pojęcia „kwalifikacja”. Kwalifikacje w wąskim znaczeniu to:
•  zasób wiedzy potrzebnej do wykonywania danej pracy oraz
•  niezbędne doświadczenie zawodowe przysparzające określonych umiejętności profesjonalnych.
Można jednak patrzeć na kwalifikacje szeroko i oprócz wymienionych objąć tym pojęciem również:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00