Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-03-12

Kontrola ZUS - vademecum dla pracodawcy

Stan prawny na 12 marca 2002 r.
Zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o s.u.s., z przeprowadzonych czynności kontrolnych inspektor ZUS sporządza protokół, który powinien zawierać:
• oznaczenie terytorialnej jednostki organizacyjnej ZUS,
• dane kontrolowanego płatnika składek,
• oznaczenie pracowników ZUS wykonujących kontrolę,
• określenie zakresu kontroli, daty jej rozpoczęcia i zakończenia,
• opis dokonanych ustaleń z podaniem podstaw prawnych,
• wykaz wykorzystanych dowodów,
• pouczenie kontrolowanego o prawie złożenia zastrzeżeń,
• pieczęć i podpis inspektora kontroli ZUS.
Protokół ten sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden doręcza się kontrolowanemu płatnikowi składek lub osobie upoważnionej do reprezentowania albo prowadzenia jego spraw.
Inspektor kontroli Zakładu ma obowiązek rozpatrzyć zgłoszone zastrzeżenia i w razie potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne. O sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń płatnika składek informuje się na piśmie (art. 91 ust. 4 ustawy o s.u.s.). W myśl art. 91a ustawy o s.u.s., z oględzin majątku płatnika sporządza się również protokół, który powinny podpisać osoby uczestniczące w oględzinach. Przy sporządzaniu protokołu z oględzin stosuje się te same zasady co przy protokole pokontrolnym.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00