Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-01-27

Skarbówka patrzy na lajki na Facebooku

Na zorganizowanie konkursu, w którym uczestnik musi polubić post w portalu społecznościowym, aby mieć szansę na nagrodę, trzeba mieć zezwolenie - uznał NSA

Oznacza to w praktyce, że przedsiębiorcy chcący wypromować swoją działalność poprzez konkursy organizowane w mediach społecznościowych nie mogą wybrać modelu promocji opartego na najprostszych zadaniach dla uczestników. Grozi im za to bowiem wielotysięczna kara od skarbówki.

Lajk na fejsie

Sprawa zaczęła się od konkursu zorganizowanego na Facebooku w 2017 r. przez jeden ze sklepów. Administrator konta w portalu społecznościowym wskazał, że można wygrać nagrodę o wartości kilkuset złotych. Warunki udziału w konkursie były trzy: polubienie zdjęcia konkursowego, udostępnienie go publicznie u siebie na ścianie oraz podanie liczby replik broni, które obecnie znajdują się w sklepie stacjonarnym organizatora konkursu. Zwycięzcą miała zostać osoba, której odpowiedź będzie najbliższa prawdzie, a zarazem spełni dwa pierwsze warunki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00