Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-06-19

Koszty uzyskania przychodów

Zakup badań rynkowych

W rozwiniętej gospodarce rynkowej dokonywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą zakupu usług marketingowych jest zjawiskiem powszechnie występującym. Jednocześnie wydatki na zakup tychże usług budzą kontrowersje, bowiem nie zawsze jednoznacznie można je zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu.

Monika Elżbieta T. Truksa, Izba Skarbowa w Warszawie
Marketing można określić jako „koncepcję całościowego ujęcia rynku, obejmującą wszystkie czynności zmierzające do zaspokojenia ludzkich potrzeb, tj. identyfikowania potrzeb ludzkich, oferowanie właściwych produktów, promowanie ich, dostarczanie oraz ustalanie ich cen. Działania związane są z kształtowaniem produktu, badaniami (producent - konsument), dystrybucją i ustaleniem cen są rdzeniem działań marketingowych. (źródło: B. Dobiegał-Korona, Marketing - przesłanki i narzędzia decyzji marketingowych; Wydawnictwo Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji, Warszawa 1996, s. 15).
Pomimo tak szerokiego zdefiniowania pojęcia marketingu, praktycznie biorąc, do najczęściej spotykanych usług marketingowych, których zakupu dokonują podatnicy, należą usługi badania rynku.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00