Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-10-17

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Jakie powinno być biuro?

Celem pracy biurowej jest zbieranie i przetwarzanie informacji. W większości przypadków jest to praca twórcza i odpowiedzialna, wymagająca dużej koncentracji uwagi, często na podstawie jej wyników podejmowane są ważne decyzje. Dlatego należy pracownikom zapewnić właściwe warunki bhp oraz uwzględnić wymagania ergonomii.

Krystyna Zakrzewska-Szczepańska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Nie każdy budynek można przeznaczyć na pomieszczenia pracy dla pracowników biurowych, powinien on odpowiadać wymaganiom rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 129, poz. 844) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z 14 grudnia 1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999 r. Nr 15, poz. 140 z późn.zm.). Budynki te powinny zapewniać bezpieczeństwo pracy i bezpieczeństwo w razie pożaru, nie stanowić zagrożenia dla higieny pracy i zdrowia pracowników oraz gwarantować odpowiedni poziom hałasu i drgań.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00