Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.66.2024.4.KS

Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług udzielenia licencji na wykorzystanie projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 stycznia 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 20 stycznia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług udzielenia licencji na wykorzystanie projektu.

Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 29 marca 2024 r., wpływ 29 marca 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawczyni jest polskim rezydentem podatkowym i nie prowadzi działalności gospodarczej.

Wnioskodawczyni prowadziła taką działalność w zakresie specjalistycznego projektowania (PKD 74.10.Z.), jednak działalność ta została zawieszona 27 kwietnia 2018 r. – z chwilą rozpoczęcia urlopu macierzyńskiego. Wnioskodawczyni nie wróciła do prowadzenia działalności, która została trwale wykreślona z CEIDG 21 listopada 2023 roku. W ramach wskazanej działalności Wnioskodawczyni zajmowała się architekturą (projektowaniem) wnętrz. Przyczyną zaniechania działalności gospodarczej była nieregularność zleceń, a co za tym idzie niedostateczne przychody. Działalność Wnioskodawczyni nie była na tyle ciągła i zorganizowana, aby zapewnić pełne pokrycie podstawowych wydatków jak chociażby składki ZUS czy księgowość. Wnioskodawczyni jest zatrudniona na pełen etat w (…).

Obecnie Wnioskodawczyni przebywa jednak na urlopie wychowawczym i skupia się na dbaniu o wspólne gospodarstwo domowe z mężem, który uzyskuje dochody z pracy etatowej oraz na opiece na dziećmi.

Wnioskodawczyni obecnie planuje uczynić pożytek ze swojej wiedzy i doświadczenia w zakresie projektowania wnętrz, uzyskując dodatkowy dochód (poza wynagrodzeniem męża) dla wspólnego gospodarstwa domowego.

W tym celu Wnioskodawczyni zamierza rozpocząć wykonywanie projektów wnętrz na rzecz klientów, których Wnioskodawczyni zamierza pozyskać drogą rekomendacji i poszerzania sieci kontaktów (wykorzystując marketing szeptany – polecenia znajomych oraz dawnych klientów). Wnioskodawczyni nie będzie reklamowała swoich usług w prasie, radiu czy telewizji. Wnioskodawczyni zamierza jednak utrzymywać stworzone wcześniej profile w mediach społecznościowych ((…), (...)) wskazujące na wykonywanie projektów wnętrz przez Wnioskodawczynię. Wnioskodawczyni nie zamierza przy tym organizować swojej działalności i prowadzić jej w sposób ciągły. Dlatego też Wnioskodawczyni nie zamierza ponownie rejestrować działalności gospodarczej w CEIDG, a dochód uzyskany z wykonanych projektów Wnioskodawczyni zamierza rozliczać jako dochód prywatny. Wnioskodawczyni trudno jest oszacować liczbę projektów, jakie będzie wykonywała. Początkowo może to być 1-2 projekty miesięcznie, a z czasem może to być nawet kilka projektów miesięcznie. Co za tym idzie, Wnioskodawczyni nie jest też w stanie oszacować wysokości dochodu, jaki uzyska. W każdym razie wykonanie projektów będzie miało charakter dorywczy, generując jedynie dodatkowy dochód dla gospodarstwa domowego Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni będzie wykonywała projekty samodzielnie, przy wykorzystaniu własnej wiedzy i umiejętności. Wnioskodawczyni nie musi kupować specjalistycznego sprzętu lub wyposażenia biurowego. Projekty Wnioskodawczyni będzie wykonywała we własnym domu, pracując także „w terenie” – m.in. wizytując pomieszczenia i spotykając się z klientem.

Wnioskodawczyni nie potrzebuje jednak biura i nie zamierza wynajmować przestrzeni biurowej. Klientami Wnioskodawczyni najpewniej będą głównie inwestorzy prywatni, urządzający lokale lub budynki mieszkalne. Niewykluczone jednak, że Wnioskodawczyni pozyska klientów zainteresowanych wykonaniem projektu wnętrza dla budynku usługowego lub budynku wielomieszkaniowego.

Wnioskodawczyni będą przysługiwały prawa autorskie do projektu, który będzie utworem w rozumieniu prawa autorskiego. Projekty wnętrz będą wykonywane w oparciu o pisemną umowę. Zgodnie z jej treścią, Wnioskodawczyni z chwilą przekazania dokumentacji technicznej projektu przenosi na klienta majątkowe prawa autorskie do projektu „na polach eksploatacji pozwalających na wykorzystanie projektu w celu realizacji wyłącznie jednej inwestycji, na potrzeby której projekt został wykonany”. Przewidziane umową wynagrodzenie Wnioskodawczyni, będzie stanowiło honorarium za przeniesienie praw autorskich do projektu.

Wnioskodawczyni będzie tworzyć trzy rodzaje utworów, do których będzie przenosić prawa autorskie na klientów:

1)projekt koncepcyjny, którego efektem są wizualizacje wnętrz,

2)projekt kompleksowy, którego efektem oprócz wizualizacji są rysunki techniczne dla wykonawców różnych branż oraz wykaz użytych materiałów,

3)projekt tzw. zmian lokatorskich obejmujących rysunki techniczne dla wykonawców.

Na potrzeby zdarzenia przyszłego należy założyć, że otrzymywane przez Wnioskodawczynię w trakcie roku wynagrodzenie za wykonane projekty nie przekroczy kwoty 200.000 zł rocznie.

Doprecyzowanie i uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego

Wnioskodawczyni w ramach zakończonej działalności nie była czynnym podatnikiem VAT – korzystała ze zwolnienia podmiotowego do 200.000 zł rocznie i nie utraciła prawa do tego zwolnienia.

Wartość sprzedaży z tytułu prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 200.000 zł (bez podatku VAT).

Wnioskodawczyni nie będzie wykonywała czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Przewidywana wartość sprzedaży z tytułu prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności zarobkowej w roku podatkowym 2024 nie przekroczy kwoty 200.000 zł, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej.

Pytanie

Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, udzielenie przez Wnioskodawczynię licencji na wykorzystanie projektu zgodnie z jego przeznaczeniem będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług?

Pani stanowisko w sprawie

Pani zdaniem, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, udzielanie licencji do projektów wnętrz nie będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie bowiem z art. 113 ust. 1 u.p.t.u., zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł.

Pani roczny obrót z tytułu zbycia majątkowych praw autorskich do tworzonych przez Panią projektów, nie przekroczy tej kwoty. Wobec tego, świadczone przez Panią usługi będą zwolnione z podatku od towarów i usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej „ustawą”:

opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy:

Towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usługi w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Z treści art. 15 ust. 1 ustawy wynika, że:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że ustawodawca przewiduje zwolnienie podmiotowe od podatku VAT dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.

Jak wynika z art. 113 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy:

Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

1a) sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a) transakcji związanych z nieruchomościami,

b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c) usług ubezpieczeniowych

- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Jak stanowi art. 113 ust. 4 ustawy:

Podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogą zrezygnować ze zwolnienia określonego w ust. 1 i 9 pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed początkiem miesiąca, w którym rezygnują ze zwolnienia, a w przypadku podatników rozpoczynających w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, którzy chcą zrezygnować ze zwolnienia od pierwszej wykonanej czynności – przed dniem wykonania tej czynności.

W myśl art. 113 ust. 5 ustawy:

Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Zgodnie z art. 113 ust. 9 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Stosownie do art. 113 ust. 10 ustawy:

Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Na podstawie art. 113 ust. 11 ustawy:

Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Natomiast zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy:

Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

1) dokonujących dostaw:

a) towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

b) towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:

  • energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
  • wyrobów tytoniowych,
  • samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,

c) budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,

d) terenów budowlanych,

e) nowych środków transportu,

f) następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:

  • preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
  • komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
  • urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
  • maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),

g) hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:

  • pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
  • motocykli (PKWiU ex 45.4);

2) świadczących usługi:

a) prawnicze,

b) w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,

c) jubilerskie,

d) ściągania długów, w tym factoringu;

3) nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Zatem, jak stanowi art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy, zwolnień o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się m.in. do podatników świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego. Zgodnie z powyższym usługi w zakresie doradztwa (poza wskazanymi wyjątkami) nie mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że prowadziła Pani działalność gospodarczą jednak została ona zawieszona 27 kwietnia 2018 r. a następnie trwale wykreślona z CEIDG - 21 listopada 2023 r. W ramach zakończonej działalności nie była Pani czynnym podatnikiem VAT – korzystała Pani ze zwolnienia podmiotowego do 200.000 zł rocznie i nie utraciła prawa do tego zwolnienia. Wartość sprzedaży z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 200.000 zł (bez podatku VAT). Obecnie zamierza Pani rozpocząć wykonywanie projektów wnętrz. Będą Pani przysługiwały prawa autorskie do projektu, który będzie utworem w rozumieniu prawa autorskiego. Z chwilą przekazania dokumentacji technicznej projektu będzie przenosić Pani na klienta majątkowe prawa autorskie do projektu. Pani wynagrodzenie przewidziane umową będzie stanowiło honorarium za przeniesienie praw autorskich do projektu. Otrzymywane przez Panią w trakcie roku wynagrodzenie za wykonane projekty nie przekroczy kwoty 200.000 zł rocznie. Nie będzie Pani wykonywała czynności wymienione w art. 113 ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Przewidywana wartość sprzedaży z tytułu prowadzonej przez Panią działalności zarobkowej w roku podatkowym 2024 nie przekroczy kwoty 200.000 zł, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej.

Pani wątpliwości dotyczą ustalenia, czy udzielenie licencji na wykorzystanie projektu będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

Z powyższych regulacji wynika, że zwolnieniem od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy może być objęta sprzedaż dokonywana przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł (lub w przypadku podatników rozpoczynających wykonywanie działalności w trakcie roku podatkowego kwoty 200 000 zł w proporcji do okresu prowadzonej działalności). Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku. Ze zwolnienia wskazanego w powyższym przepisie nie mogą korzystać podatnicy, którzy świadczą usługi wymienione w art. 113 ust. 13 ustawy.

Analiza treści wniosku oraz cytowanych przepisów prawa podatkowego prowadzi do stwierdzenia, że w sytuacji, gdy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej będzie Pani wykonywała wyłącznie czynności w zakresie opisanym we wniosku, tj. w zakresie zbycia majątkowych praw autorskich do tworzonych przez Panią projektów wnętrz i jednocześnie w ramach tej działalności nie będzie wykonywała Pani czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy, to będzie miała Pani prawo korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 w zw. z ust. 9 ustawy. Przy czym, z ww. zwolnienia będzie mogła Pani korzystać w roku podatkowym, w trakcie którego rozpocznie ww. działalność do momentu, gdy przewidywana wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w tym roku podatkowym, kwoty 200 000 zł, określonej w art. 113 ust. 1 ustawy.

Wskazania wymaga również, że utraci Pani prawo do ww. zwolnienia, w przypadku wykonania jakiejkolwiek czynności wymienionej w art. 113 ust. 13 ustawy.

Podsumowując, Pani działalność polegająca na przeniesieniu praw autorskich wykonywanych projektów wnętrz będzie korzystać ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym wykonując usługi opisane we wniosku, nie będzie Pani zobowiązana do odprowadzenia podatku z tego tytułu.

Pani stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja dotyczy wniosku wyłącznie w zakresie podatku od towarów i usług. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00