Porada
Czy pracodawca może ukarać pracownika za odmowę użycia prywatnego telefonu do celów służbowych
PROBLEM
Pracodawca wdraża nowy system weryfikacji haseł do e-kiosku obsługującego kadrowe wnioski pracownicze. Weryfikacja hasła odbywa się przez specjalną aplikację ściąganą na telefon. Jednak nie każdy pracownik posiada telefon służbowy. Kilku pracowników odmówiło użytkowania aplikacji, jeśli nie dostaną telefonów służbowych. Czy pracownik może nie wykonać polecenia służbowego użytkowania dedykowanej do obsługi kadr aplikacji, tłumacząc, że nie zgadza się na zainstalowanie służbowej aplikacji na prywatnym telefonie? Czy możemy zastosować wobec tego pracownika karę porządkową upomnienia?
RADA
Nie. Pracodawca nie może ukarać pracownika karą porządkową upomnienia ani żadną inną za odmowę logowania przez prywatny telefon do e-kiosku obsługującego wnioski kadrowe. Pracownik nie ma obowiązku używania prywatnego sprzętu do celów służbowych. To pracodawca ma obowiązek wyposażyć go we wszelkie niezbędne narzędzia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right