Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 8 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.536.2023.1.JK

Stawka podatku VAT w wysokości 0% w związku z eksportem towarów na podstawie posiadanych dokumentów

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 7 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% w związku z eksportem towarów na podstawie posiadanych dokumentów.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

A Sp. z o.o. (zwana dalej Wnioskodawcą) jest spółką prawa polskiego, polskim rezydentem podatkowym, zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług („VAT”).

Wnioskodawca jest podmiotem działającym w branży rolniczej. Zajmuje się handlem oraz produkcją części zamiennych do ciągników rolniczych. Wnioskodawca dokonuje transakcji międzynarodowych, w tym eksportu i importu towarów.

W przypadku większości transakcji eksportu towarów, Wnioskodawca stosuje jako dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium UE komunikaty IE-599 wygenerowane z systemu AES w formie pliku XML.

Sytuacja, w sprawie której Wnioskodawca występuje o interpretację indywidualną, dotyczy sprzedaży oraz eksportu towarów do klienta posiadającego siedzibę w Gruzji. Zamówienie zostało złożone drogą mailową, oraz opłacone przelewem w formie przedpłaty na podstawie faktury proformy.

Pieniądze za towary wpłynęły na konto bankowe Wnioskodawcy 4 kwietnia 2023 r. Po otrzymaniu przedpłaty przez Wnioskodawcę, 26 kwietnia 2023 r. została wystawiona faktura sprzedażowa eksportowa. Wywóz towarów został zorganizowany i opłacony przez klienta Wnioskodawcy – odbiorcę towarów. Towary zostały odebrane z miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Wnioskodawcy 25 maja 2023 r.

Wywóz został dokonany przez zewnętrznego przewoźnika, poprzez terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, tj. Bułgarię. Towary zostały dostarczone do klienta w Gruzji 14 czerwca 2023 r. Odprawa celna wywozowa miała miejsce w Bułgarii. Towary opuściły obszar celny Unii Europejskiej 9 czerwca 2023 r.

Pomimo wcześniejszych zapewnień, do dnia dzisiejszego, Wnioskodawca nie otrzymał komunikatu IE-599, który jednoznacznie dokumentowałby eksport towarów poza obszar celny Unii Europejskiej. Wnioskodawca, poza potwierdzeniem przelewu za towary oraz fakturą sprzedażową, dysponuje następującymi dokumentami potwierdzającymi, iż towary opuściły obszar Unii Europejskiej:

1)skan listu przewozowego (CMR) opatrzonego pieczęcią przewoźnika oraz pieczęcią i podpisem osoby odbierającej towary poza Unią Europejską (zawiera takie elementy jak dane nadawcy towarów, dane odbiorcy towarów, całkowitą wagę brutto towarów) – dokument w języku bułgarskim i angielskim, przetłumaczony na język polski przez biuro tłumaczeń,

2)skan oświadczenia nabywcy towarów o tym, że będące przedmiotem dostawy towary, zostały dostarczone do miejsca przeznaczenia poza Unią Europejską,

3)zamknięte zgłoszenie wywozowe wydane przez administrację celną kraju trzeciego (należącego do Unii Europejskiej) – Bułgarię, w związku z wywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy. Zawiera takie elementy jak: dane nadawcy towarów, dane odbiorcy towarów, nazwa towaru, ilość towaru, numer faktury, wartość fakturowa, numer MRN – dokument w języku bułgarskim, przetłumaczony na język polski przez biuro tłumaczeń,

4)dokument wydany przez administrację celną kraju trzeciego (nienależącego do UE) – Gruzję, w związku z przywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy – dokument w języku gruzińskim.

Wymienione wyżej dokumenty występują w różnej formie elektronicznej (skan dokumentu lub pdf w formie załącznika do wiadomości e-mail).

Pytanie

Czy w opisanej we wniosku sytuacji Wnioskodawca ma prawo do zastosowania stawki VAT 0% w oparciu o art. 41 ust. 9a ustawy i uznania, że wywóz nastąpił poprzez posiadanie dokumentów wymienionych we wniosku w punktach od 1 do 4?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, wskazane we wniosku dokumenty w punktach od 1 do 4, będące w posiadaniu Wnioskodawcy:

a)potwierdzają wywóz towarów z Polski poza terytorium Unii Europejskiej,

b)potwierdzają doręczenie towarów do nabywcy,

c)pozwalają na stwierdzenie tożsamości towarów będących przedmiotem dostawy i wywozu,

a tym samym dają prawo do uznania, że eksport towarów miał miejsce oraz zastosowania stawki VAT 0% w oparciu o art. 41 ust. 9a ustawy.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wnioskujest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2)eksport towarów;

3)import towarów na terytorium kraju;

4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Według art. 2 pkt 1 ustawy:

Przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

Na mocy art. 2 pkt 3 ustawy:

Przez terytorium Unii Europejskiej rozumie się terytoria państw członkowskich Unii Europejskiej (...).

Natomiast jak stanowi art. 2 pkt 5 ustawy:

Przez terytorium państwa trzeciego rozumie się terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 2 pkt 8 ustawy:

Przez eksport towarów rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

1)dostawcę lub na jego rzecz, lub

2)nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych

– jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez właściwy organ celny określony w przepisach celnych.

Należy zauważyć, że art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy przewiduje, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega eksport towarów, jednak z uwagi na terytorialny charakter podatku VAT, opodatkowaniu podlegają wyłącznie czynności, których miejscem świadczenia jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które w przypadku dostaw towarów wysyłanych lub transportowanych wyznacza art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią – miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.

W myśl przepisu art. 41 ust. 4 ustawy:

W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.

Jednakże zgodnie z art. 41 ust. 6 ustawy:

Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 41 ust. 6a ustawy:

Dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:

1)dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez właściwy organ celny wydruk tego dokumentu;

2)dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;

3)zgłoszenie wywozowe na piśmie utrwalonym w postaci papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez właściwy organ celny.

W myśl art. 41 ust. 7 ustawy:

Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju.

Stosownie do art. 41 ust. 8 ustawy:

Przepis ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu.

Jak stanowi art. 41 ust. 9 ustawy:

Otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument.

Zgodnie z art. 41 ust. 9a ustawy:

Jeżeli podatnik otrzymał całość lub część zapłaty przed dokonaniem dostawy towarów, stawkę podatku 0% w eksporcie towarów stosuje się w odniesieniu do otrzymanej zapłaty, pod warunkiem że wywóz towarów nastąpi w terminie 6 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał tę zapłatę, oraz podatnik w tym terminie otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6. Przepisy ust. 7, 9 i 11 stosuje się odpowiednio.

Art. 41 ust. 11 ustawy stwierdza natomiast, że:

Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. b, jeżeli podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym dokonał dostawy towarów, otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6, z którego wynika tożsamość towaru będącego przedmiotem dostawy i wywozu. Przepisy ust. 7 i 9 stosuje się odpowiednio.

Wskazać jednak należy, że aby uznać daną czynność za eksport towarów muszą wystąpić łącznie następujące przesłanki:

·ma miejsce dostawa towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez dostawcę lub na jego rzecz (eksport bezpośredni) lub przez nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz (eksport pośredni),

·wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej musi zostać potwierdzony przez właściwy organ celny określony w przepisach celnych.

Niespełnienie jakiejkolwiek z wymienionych wyżej przesłanek powoduje, że nie dochodzi do eksportu towarów w rozumieniu przepisów ustawy.

Z kolei aby możliwe było opodatkowanie eksportu towarów stawką podatku w wysokości 0%, konieczne jest spełnienie warunku dotyczącego otrzymania przez podmiot potwierdzenia wywozu towarów przez organ celny określony w przepisach celnych. Spełnienie tego warunku ma gwarantować, że faktycznie nastąpił wywóz towarów i że bez ich powrotnego przywozu nie będą one przedmiotem dostawy na terytorium kraju, która poprzez zastosowanie stawki 0% byłaby faktycznie nieopodatkowana.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest spółką prawa polskiego, polskim rezydentem podatkowym, zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca jest podmiotem działającym w branży rolniczej. Zajmuje się handlem oraz produkcją części zamiennych do ciągników rolniczych. Wnioskodawca dokonuje transakcji międzynarodowych, w tym eksportu i importu towarów.

W przypadku większości transakcji eksportu towarów, Wnioskodawca stosuje jako dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium UE komunikaty IE-599 wygenerowane z systemu AES w formie pliku XML.

Sytuacja, w sprawie której Wnioskodawca występuje o interpretację indywidualną, dotyczy sprzedaży oraz eksportu towarów do klienta posiadającego siedzibę w Gruzji. Zamówienie zostało złożone drogą mailową, oraz opłacone przelewem w formie przedpłaty na podstawie faktury proformy.

Pieniądze za towary wpłynęły na konto bankowe Wnioskodawcy 4 kwietnia 2023 r. Po otrzymaniu przedpłaty przez Wnioskodawcę, 26 kwietnia 2023 r. została wystawiona faktura sprzedażowa eksportowa. Wywóz towarów został zorganizowany i opłacony przez klienta Wnioskodawcy – odbiorcę towarów. Towary zostały odebrane z miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Wnioskodawcy 25 maja 2023 r.

Wywóz został dokonany przez zewnętrznego przewoźnika, poprzez terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, tj. Bułgarię. Towary zostały dostarczone do klienta w Gruzji 14 czerwca 2023 r. Odprawa celna wywozowa miała miejsce w Bułgarii. Towary opuściły obszar celny Unii Europejskiej 9 czerwca 2023 r.

Pomimo wcześniejszych zapewnień, do dnia dzisiejszego, Wnioskodawca nie otrzymał komunikatu IE-599, który jednoznacznie dokumentowałby eksport towarów poza obszar celny Unii Europejskiej. Wnioskodawca, poza potwierdzeniem przelewu za towary oraz fakturą sprzedażową, dysponuje następującymi dokumentami potwierdzającymi, iż towary opuściły obszar Unii Europejskiej:

1)skan listu przewozowego (CMR) opatrzonego pieczęcią przewoźnika oraz pieczęcią i podpisem osoby odbierającej towary poza Unią Europejską (zawiera takie elementy jak dane nadawcy towarów, dane odbiorcy towarów, całkowitą wagę brutto towarów) – dokument w języku bułgarskim i angielskim, przetłumaczony na język polski przez biuro tłumaczeń,

2)skan oświadczenia nabywcy towarów o tym, że będące przedmiotem dostawy towary, zostały dostarczone do miejsca przeznaczenia poza Unią Europejską,

3)zamknięte zgłoszenie wywozowe wydane przez administrację celną kraju należącego do Unii Europejskiej – Bułgarię, w związku z wywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy. Zawiera takie elementy jak: dane nadawcy towarów, dane odbiorcy towarów, nazwa towaru, ilość towaru, numer faktury, wartość fakturowa, numer MRN – dokument w języku bułgarskim, przetłumaczony na język polski przez biuro tłumaczeń,

4)dokument wydany przez administrację celną kraju trzeciego (nienależącego do UE) – Gruzję, w związku z przywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy – dokument w języku gruzińskim.

Wymienione wyżej dokumenty występują w różnej formie elektronicznej (skan dokumentu lub pdf w formie załącznika do wiadomości e-mail).

Państwa wątpliwości dotyczą wskazania, czy mają Państwo prawo do zastosowania stawki VAT 0% na podstawie art. 41 ust. 9a ustawy w odniesieniu do zapłaty otrzymanej przed dokonaniem dostawy i uznania, poprzez posiadanie dokumentów wymienionych we wniosku w punktach od 1 do 4, że wywóz nastąpił.

Z powołanych przepisów prawa wynika, że zastosowanie stawki 0% w eksporcie towarów jest możliwe pod warunkiem, że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument, który jednoznacznie i w sposób niebudzący wątpliwości potwierdza wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej, a w przypadku eksportu pośredniego dokument, który potwierdza wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej, i z którego wynika tożsamość towaru będącego przedmiotem dostawy i wywozu. Przykładowy katalog takich dokumentów wymieniony został w art. 41 ust. 6a ustawy.

Pomimo tego, że katalog dokumentów wymienionych w art. 41 ust. 6a ustawy ma charakter otwarty, na co wskazuje użyty w ustawie zwrot „w szczególności”, nie można przyjąć w tym zakresie pełnej dowolności, tj. uznać, że jakikolwiek dokument potwierdzający wywóz towarów lub ich dostawę na terytorium państwa trzeciego, pozwala na spełnienie warunku, o którym mowa w tym przepisie. W tym miejscu należałoby ponownie odnieść się do art. 2 pkt 8 ustawy, gdzie ustawodawca wyraźnie wskazał, iż o eksporcie towarów możemy mówić wówczas, gdy wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium krajów UE zostanie potwierdzony przez „właściwy organ celny określony w przepisach celnych”.

Z powyższego wynika więc, że nie można zastosować stawki VAT w wysokości 0% względem eksportu towarów na podstawie dowodów innych niż dokumenty „urzędowe”, w których właściwe organy celne (polskie lub z innych państw członkowskich UE) potwierdziły wywóz towarów poza terytorium UE.

Z treści wniosku wynika, że poza potwierdzeniem przelewu za towary oraz fakturą sprzedażową, dysponują Państwo następującymi dokumentami potwierdzającymi, iż towary opuściły obszar Unii Europejskiej:

1)skan listu przewozowego (CMR) opatrzonego pieczęcią przewoźnika oraz pieczęcią i podpisem osoby odbierającej towary poza Unią Europejską (zawiera takie elementy jak dane nadawcy towarów, dane odbiorcy towarów, całkowitą wagę brutto towarów) – dokument w języku bułgarskim i angielskim, przetłumaczony na język polski przez biuro tłumaczeń,

2)skan oświadczenia nabywcy towarów o tym, że będące przedmiotem dostawy towary, zostały dostarczone do miejsca przeznaczenia poza Unią Europejską,

3)zamknięte zgłoszenie wywozowe wydane przez administrację celną kraju należącego do Unii Europejskiej – Bułgarię, w związku z wywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy. Zawiera takie elementy jak: dane nadawcy towarów, dane odbiorcy towarów, nazwa towaru, ilość towaru, numer faktury, wartość fakturowa, numer MRN – dokument w języku bułgarskim, przetłumaczony na język polski przez biuro tłumaczeń,

4)dokument wydany przez administrację celną kraju trzeciego (nienależącego do UE) – Gruzję, w związku z przywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy – dokument w języku gruzińskim.

Mając na uwadze okoliczności sprawy w świetle powołanych przepisów prawa, należy stwierdzić, że dokument celny wystawiony przez organy celne innego państwa członkowskiego UE (Bułgarię), potwierdzający wywóz towarów poza terytorium UE, który Państwo posiadacie, jest dokumentem potwierdzającym wywóz towarów poza terytorium UE, o którym mowa w art. 41 ust. 6 i 6a ustawy.

Podsumowując, na postawie posiadanych dokumentów wymienionych we wniosku w punktach od 1 do 4, w szczególności zamkniętego zgłoszenia wywozowego wydanego przez administrację celną kraju należącego do Unii Europejskiej – Bułgarię, w związku z wywozem i odprawą celną w tym kraju towarów będących przedmiotem dostawy, na podstawie art. 41 ust. 9a ustawy, mają Państwo prawo do uznania, że wywóz nastąpił i zastosowania stawki VAT 0% w odniesieniu do zapłaty otrzymanej przed dokonaniem dostawy.

Zatem Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00