Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.458.2023.2.ENB

Możliwość zastosowania zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych przez pracowników akademickich, jak i niebędących nauczycielami akademickimi.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 września 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. zastosowania zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy w odniesieniu do wypłacanych przez Państwa stypendiów w ramach programu „E”. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Uniwersytet X (dalej: X) jest uczelnią publiczną, której podstawowa działalność obejmuje, zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce:

1)prowadzenie kształcenia na studiach;

2)prowadzenie kształcenia na studiach podyplomowych lub innych form kształcenia;

3)prowadzenie działalności naukowej, świadczenie usług badawczych oraz transfer wiedzy i technologii do gospodarki;

4)prowadzenie kształcenia doktorantów;

5)kształcenie i promowanie kadr uczelni;

6)stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w:

a)procesie przyjmowania na uczelnię w celu odbywania kształcenia,

b)kształceniu,

c)prowadzeniu działalności naukowej;

7)wychowywanie studentów w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, tradycję narodową, umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka;

8)stwarzanie warunków do rozwoju kultury fizycznej studentów;

9)upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki i kultury, w tym przez gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych, informacyjnych i archiwalnych;

10)działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych.

Uniwersytet X wdraża (...).

W lutym 2022 r. X wystąpił do Komisji Europejskiej (KE) o odnowienie A, w ramach (...)

Efektem (...) było odnowienie A.

Ponadto na X realizowany jest projekt B finansowany z programu C dotyczący wymiany dobrych praktyk (...) pomiędzy uczelniami należącymi do D.

(...)

Ponadto Uniwersytet X zajął (...) miejsce w konkursie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „E”. Dzięki temu 30 października 2019 r. Uniwersytet X otrzymał (...) na lata (...) i w tym okresie otrzymywał (...).

„E” (dalej także jako „E”) to program MNiSW, który daje Uniwersytetowi X możliwość (...). Celem programu w szczególności jest:

(...).

Jednym z działań (...) jest (...) Program „F”.

Pytania

1)Czy stypendia wypłacone osobie zatrudnionej na umowę o pracę w X zarówno w grupie nauczycieli akademickich, jak i pracowników niebędących nauczycielami akademickim w programie MNiSW „E" ze szczególnym uwzględnieniem uczestniczek wyłonionych w konkursie Program F korzystają z prawa do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2)Czy stypendia wypłacone osobie zatrudnionej na umowę o pracę w X zarówno w grupie nauczycieli akademickich, jak i pracowników niebędących nauczycielami akademickim korzystają z prawa do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie nr 1. W zakresie pytania oznaczonego w niniejszej interpretacji nr 2 – w związku z nieuzupełnieniem wniosku w tym zakresie – zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa pracownicy mogą korzystać z różnych form wsparcia finansowego w zakresie rozwoju zawodowego. W zakres dostępnej dla pracowników pomocy X planuje włączyć również stypendia, które będą finansowane w ramach programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „E”.

Stypendium wypłacane na rzecz pracownika w celu (...).

Jedną z podstawowych działalności X jest kształcenie i promowanie kadr uczelni (...).

Stypendium w znaczeniu prawnym to jednostronne świadczenie pieniężne wypłacane w związku z (...).

Stypendium dla pracownika może być definiowane różnie, zawsze jednak jego istotą jest wypłacenie na rzecz stypendysty świadczenia pieniężnego - po to, by podnieść kwalifikacje zawodowe własnych kadr pracowniczych. Stypendium może być zatem wypłacone na rzecz obecnie zatrudnionych pracowników X, by sfinansować podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Zwykle stypendium - niezależnie od ostatecznego celu finansowania - przybiera formę płatności cyklicznej, czyli ratalnej. Dzięki temu owa pomoc zgadza się ze słownikową definicją stypendium (Internetowy Słownik Języka Polskiego PWN) - „pieniądze wypłacane okresowo uczniom, studentom, pracownikom nauki, itp. na pokrycie kosztów nauki lub badań naukowych; też: nauka, studia lub badania naukowe poza miejscem zamieszkania finansowane z tych pieniędzy, tj. stałej pomocy wypłacanej przez określony czas”.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.; dalej jako „ustawa o PIT”), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy o PIT). Ustawa nie rozstrzyga jednoznacznie, czy stypendium dla pracowników można uznać za tego typu koszt. Niemniej jednak orzecznictwo coraz częściej daje spójną odpowiedź (sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.1043.2016.2.AP). Nie sposób bowiem nie zgodzić się, iż wydatek, jakim jest stypendium dla pracowników, przyczynia się do osiągnięcia przez uczelnię przychodów lub chociaż do zachowania czy zabezpieczenia źródła przychodów.

W końcu stypendium dla pracownika wypłacane jest w celu (...). Tym samym sfinansowanie stypendium pracowniczego stanowi koszt uzyskania przychodów.

Warto podkreślić, iż w interpretacjach 0111-KDIB1-3.4010.495.2019.1.PC organy podatkowe wskazują pozytywne odpowiedzi w kwestii wliczania stypendiów dla pracowników w koszty uzyskania przychodów.

Co do zasady koszty dofinansowania podnoszenia kwalifikacji pracownika lub zleceniobiorcy, nie są również oskładkowane. Z podstawy wymiaru składek wyłączono wartość świadczeń przyznanych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego pracownika. Zwolnienie nie dotyczy wynagrodzeń otrzymywanych za czas urlopu szkoleniowego oraz zwolnień z części dnia pracy (§ 2 ust. 1 pkt 29 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, t.j. Dz.U. 2023 poz. 728).

Program „E” został wprowadzony z uwagi na (...). Jest to program, ustanowiony w celu realizacji polityki naukowej państwa, o którym mowa w art. 376 ust. 1 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (co znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr 0113-KDIPT2-3.4011.721.2020.1.KS).

Zgodnie z art. 376 ust. 1 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce minister ustanawia programy i przedsięwzięcia w celu realizacji polityki naukowej państwa. Jak wskazuje się w doktrynie, wskazany w tym przepisie program zakłada nabór wniosków o określone wsparcie ministra w danym przedmiocie, które ma na celu realizację polityki naukowej państwa. Politykę naukową państwa określa dokument strategiczny wskazujący priorytety w zakresie funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego i nauki, przyjmowany przez Radę Ministrów na podstawie art. 6 ww. ustawy (zob. A. Jakubowski, art. 376, w: Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Komentarz, red. A. Jakubowski, Warszawa 2023, s. 1126). Jeden z takich konkursów wskazany jest w art. (...) tej ustawy. W myśl wskazanego przepisu, (...).

W interpretacji indywidualnej z dnia 5 listopada 2020 r. 0113-KDIPT2-3.4011.721.2020.1.KS (dotyczy stypendiów E dla studentów i doktorantów) wskazane jest, że stypendia przyznawane w ramach E są stypendiami w ramach (...), o którym mowa w art. 376 ust. 1 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i korzystają ze zwolnienia z mocy art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o PIT. Także w doktrynie prawa nie budzi wątpliwości, że program E jest jednym z programów ministra, o których mowa w art. 376 ust. 1 ustawy -Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (zob. J. Roszkiewicz, w: Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Komentarz, red. A. Jakubowski, Warszawa 2023, s. 1146, który zwraca stąd uwagę, że powtarzanie regulacji w art. 388 z art. 376 tej ustawy jest zbędne).

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.) wolne od podatku dochodowego są stypendia i zapomogi, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz stypendia otrzymywane w ramach programów lub przedsięwzięć, o których mowa w art. 376 ust. 1 tej ustawy.

Przyznawanie stypendiów w ramach przedsięwzięć i programów, o których mowa w art. 376 ust. 1 ustawy PSWiN pracownikom nie wpływa na zasady zastosowania zwolnienia podatkowego. Art. 21 ust. 1 pkt 39 PIT nie różnicuje sytuacji podatkowej beneficjenta względem jego statusu.

Analogicznie można wskazać na „G”, które są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 PIT, bez względu na status osoby je otrzymującej (zob. wyrok NSA z 29 czerwca 2012 r., sygn. akt: II FSK 2617/10).

W ocenie X nie ulega wątpliwości, że świadczenia w ramach działania E (...) „F” odpowiadają definicji stypendium. (...):

(...).

Są to zadania, których cel jest tożsamy jak w powołanej interpretacji indywidualnej z 5 listopada 2020 r. 0113-KDIPT2-3.4011.721.2020.1.KS dotyczącej stypendiów E dla studentów i doktorantów. Zadania, których dotyczy F nie mają na celu dokonywania świadczeń na rzecz X, nie powstają stosunki prawne polegające na wzajemności w postaci wykonywania świadczeń w zamian za wynagrodzenie. Zadania nakładane w ramach (...) mają na celu samorozwój zainteresowanego oraz szeroko rozumiany rozwój nauki.

W konsekwencji X za uzasadnione uważa wypłaty w ramach analizowanego działania za stypendia zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przepis ten stanowi, że wolne od podatku dochodowego są stypendia i zapomogi, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz stypendia otrzymywane w ramach programów lub przedsięwzięć, o których mowa w art. 376 ust. 1 tej ustawy.

Interpretacja nr 0113-KDIPT2-3.4011.721.2020.1.KS odpowiada na wątpliwości X związane ze stypendiami.

Wobec powyższego w ocenie X stypendium przyznane pracownikowi w ramach programu E, tj. programu, o którym mowa w art. 376 ust. 1 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, tak jak stypendium doktoranckie przyznawane w tym programie - jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Art. 21 ust. 1 pkt 39 wskazanej ustawy nie ogranicza się wyłącznie do studentów czy uczniów, jak np. jej pkt 40b czy studentów jak pkt 89, tym samym - lege non distinguente nec nostrum est distinguere - obejmuje pełny zakres podmiotowy laureatów stypendiów przyznawanych w ramach programu E, będącego programem, o którym mowa w art. 376 ust. 1 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, a zatem także stypendia przyznawane dla pracowników.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie możliwości zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Z ogólnej definicji przychodów zawartej w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, iż przychodami są w szczególności otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

O uzyskaniu przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych można więc mówić w każdej sytuacji, gdy podatnik na skutek otrzymania określonych wartości majątkowych (środków pieniężnych, świadczeń w naturze, czy też innych nieodpłatnych świadczeń), jak również na skutek określonego zdarzenia powodującego zmniejszenie jego zobowiązań wobec innych podmiotów, uzyskuje określone przysporzenie majątkowe.

Jednakże stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są stypendia i zapomogi, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, oraz stypendia otrzymywane w ramach programów lub przedsięwzięć, o których mowa w art. 376 ust. 1 tej ustawy; w przypadku stypendiów przyznawanych przez osobę fizyczną lub osobę prawną niebędącą państwową ani samorządową osobą prawną zwolnienie ma zastosowanie, o ile zasady ich przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.

Z powyższego przepisu wynika, że zwolnione z podatku są:

stypendia i zapomogi, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;

stypendia otrzymywane w ramach programów lub przedsięwzięć, o których mowa w art. 376 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;

stypendia przyznawane przez osobę fizyczną lub osobę prawną niebędącą państwową ani samorządową osobą prawną, o ile zasady ich przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.

W tym miejscu należy pokreślić, że korzystanie z każdej preferencji podatkowej, w tym zwolnienia od podatku, jest możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy spełnione są wszelkie przesłanki określone w przepisie stanowiącym podstawę prawną danej preferencji. Wszelkie zwolnienia podatkowe są bowiem odstępstwem od zasady powszechności opodatkowania, a przepisy dotyczące zwolnień podatkowych powinny być interpretowane ściśle, zgodnie przede wszystkim z ich wykładnią językową. Wykluczone jest w tym wypadku stosowanie wykładni rozszerzającej jak i zawężającej.

Z opisu sprawy wynika, że (...). Jako uczelnia zajęli Państwo (...) miejsce w konkursie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „E”. Dzięki temu otrzymali Państwo (...).

(...)

Jednym z działań przyczyniających się do realizacji celu dotyczącego przygotowania i wdrożenia kompleksowych rozwiązań służących wspieraniu rozwoju zawodowego pracowników uczelni, prowadzących do wyrównywania szans w rozwoju kariery naukowej (...) jest (...) „F”.

(...)

Treść powołanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje, że zwolnieniem objęte są m.in. stypendia otrzymywane w ramach programów lub przedsięwzięć, o których mowa w art. 376 ust. 1 tej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Zgodzić się z Państwem należy, że przepis ten nie ogranicza zwolnienia przedmiotowego wyłącznie do uczniów i studentów. Warunkiem zwolnienia z podatku jest więc m.in. wypłata świadczenia w postaci stypendium, w ramach wskazanego programu/przedsięwzięcia.

Mając na uwadze, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiują pojęcia „stypendium”, to w takiej sytuacji należy posiłkować się językowym znaczeniem tego pojęcia. Internetowy Słownik Języka Polskiego PWN, określa stypendium jako „pieniądze wypłacane okresowo uczniom, studentom, pracownikom nauki itp. na pokrycie kosztów nauki lub badań naukowych (…)”.

Ponadto, stosownie do art. 376 ust. 1 ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.):

Minister ustanawia programy i przedsięwzięcia w celu realizacji polityki naukowej państwa.

Na podstawie (...)

Zauważyć należy, że program (...) został wprowadzony z uwagi na (...). Wobec powyższego, niewątpliwie jest to program, ustanowiony w celu realizacji polityki naukowej państwa, o którym mowa w art. 376 ust. 1 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

Skoro zatem w ramach programu, o którym mowa w art. 376 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, tj. w ramach ogłoszonego przez Ministra programu (...) wypłacają Państwo na rzecz swoich pracowników stypendia, to uznać należy, że są one zwolnione z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, w związku z wypłacaniem wskazanych we wniosku stypendiów na Państwu nie ciążą/nie będą ciążyły obowiązki płatnika wynikające z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowe informacje Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

•Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

•Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

•Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

•w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

•w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.

Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00