Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.355.2023.3.MN

Brak konieczności ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej opisanej we wniosku sprzedaży.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 maja 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku konieczności ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej opisanej we wniosku sprzedaży.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 1 sierpnia 2023 r. (data wpływu 7 sierpnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

P. sp. z o.o. jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Sprzedaż biletów dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest rejestrowana na kasach fiskalnych zainstalowanych w autobusach oraz stacjonarnie w kasach fiskalnych w siedzibie Spółki. Kierowca oraz kasjerka w kasie stacjonarnej po zakończeniu sprzedaży w danym dniu drukuje raport dobowy, a po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu drukuje raport okresowy.

W przyszłym okresie Spółka chce wprowadzić automaty biletowe (biletomaty) za pośrednictwem których dokonywana będzie również sprzedaż biletów pasażerom. Biletomaty zostaną wprowadzone do użytkowania celem usprawnienia obsługi pasażerów oraz utrzymania punktualności jazdy autobusów wg rozkładów jazdy. Pasażer dokonując zakupu biletu samodzielnie będzie obsługiwał biletomat (wybierze rodzaj biletu tj. normalny lub ulgowy, trasę przejazdu). Płatność za otrzymany bilet dokonywana będzie w formie gotówkowej lub bezgotówkowej za pomocą karty płatniczej.

Działalność przeważająca wg PKD to: 49.31.Z - transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski.

W uzupełnieniu na zadane pytanie „Pod jakim symbolem – według Polskiej Klasyfikacji i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji i Usług (PKWiU Dz.U. z 2015 r., poz. 1676, z późn. zm.) – sklasyfikowane są usługi, których świadczenie jest przedmiotem Państwa wniosku (sprzedaży)?” – odpowiedzieli Państwo: PKD 49.31.Z - transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski. PKWiU 49.39.11.0 - transport drogowy pasażerski, rozkładowy, międzymiastowy ogólnodostępny ( 8% - poz. 157 zał. nr 3 do ustawy o VAT, łącznie z odpłatnością za przewóz podręcznego bagażu - poz. 14 załącznika do rozporządzenia w sprawie stawek; usługi pasażerskiego transportu obejmują przewóz osób oraz ich podręcznego bagażu (zwierzęcia), za który nie jest pobierana dodatkowa opłata; przewożony pojazd podróżnego nie jest traktowany jako podręczny bagaż).

Ponadto na zadane pytanie „Czy usługa będąca przedmiotem Państwa pytania (pytania w poz. 62 wniosku ORD-IN) to usługa przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji?” odpowiedzieli państwo : Tak.

Następnie na zadane pytanie : „Czy usługa będąca przedmiotem Państwa pytania (pytania w poz. 62 wniosku ORD-IN) będzie:

a) usługami pozostałego transportu lądowego pasażerskiego, miejskiego i podmiejskiego - dotyczącymi wyłącznie przewozów miejskich rozkładowych pasażerskich , innych niż kolejowe , za które są pobierane ceny ustalone przez gminę lub związek komunalny?

odpowiedzieli Państwo, że : dotyczy przewozów miejskich i podmiejskich , ceny są ustalane przez Powiat X i Powiat Y (właściciele Spółki P.).

b)usługami transportu lądowego pasażerskiego , rozkładowego: międzymiastowego i specjalizowanego - dotyczącymi wyłącznie przewozów miejskich rozkładowych pasażerskich, innych niż kolejowe , za które są pobierane ceny ustalone przez gminę lub związek komunalny?

Odpowiedzieli Państwo, że: dotyczy przewozów miejskich i podmiejskich, ceny są ustalane przez Powiat X i Y (właściciele Spółki P.).

Ponadto na zadane pytanie: „Czy opłaty za usługi o które pytają Państwo we wniosku będą pobierane przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w:

1) bilonie lub banknotach

2) innej formie (bezgotówkowej)?”

Odpowiedzieli Państwo:

1) nie

2) tak

Następnie na zadane pytanie: „Jeżeli opłaty za usługi o które pytają Państwo we wniosku będą pobierane przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w innej formie (bezgotówkowej) to czy z posiadanych ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie będzie wynikać, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła?”

Odpowiedzieli Państwo : tak.

Ponadto wskazali Państwo, iż przed 1 stycznia 2022 r. Spółka nie używała automatów biletowych (biletomaty). Sprzedawane bilety w kasach konduktorskich (stacjonarnych) oraz w autobusach są sprzedawane w trybie kas fiskalnych.

Pytanie

Czy dokonując sprzedaży biletów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych za pomocą biletomatów, Spółka jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej zgodnie z § 2 ust. 1 w związku poz. 40 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.)?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółka jednoznacznie stwierdza, że sprzedając bilety wg opisu przedstawionego we wniosku wcześniejszym nie musi ewidencjonować sprzedaży dokonywanej za pomocą automatów biletowych (biletomatów) na kasie fiskalnej.

Na podstawie art. 111 ust. 8 oraz art. 145a ust. 17 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.) zarządza się co następuje:

§ 2.1. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2023 r. czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia, tj.:

poz. 40 „Świadczenie usług przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w:

1.bilonie lub banknotach, lub

2.innej formie(bezgotówkowej) jeżeli z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

Powołując się na ww. przepisy Spółka chce prowadzić sprzedaż przy użyciu biletomatów bez rejestracji w kasie fiskalnej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiliście Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”.

Zgodnie z przepisem art. 111 ust. 1 ustawy:

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy o VAT:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń. Jeżeli nabywcą danej usługi jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.

Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących od 1 stycznia 2022 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2021 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2442, z późn. zm.), zwane dalej rozporządzeniem.

Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.

Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).

Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia:

Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2023 r. czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

W myśl § 2 ust. 2 rozporządzenia:

W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

W załączniku do rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, w części II załącznika wskazano w poz. 40:

Świadczenie usług przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w: 1) bilonie lub banknotach, lub 2) innej formie (bezgotówkowej), jeżeli z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tzn. że dotyczy konkretnych czynności.

Jednakże z przepisu § 6 ust. 2 rozporządzenia wynika;

W przypadku podatników, którzy przed dniem 1 stycznia 2022 r. rozpoczęli ewidencjonowanie czynności wymienionych w poz. 39 lub 40 załącznika do niniejszego rozporządzenia, zwolnienia, o którym mowa w § 2, w zakresie tych czynności ewidencjonowanych nie stosuje się.

Należy zauważyć, że Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania o którym mowa w przepisach § 2 i § 3 ww. rozporządzenia nie stosuje się w przypadku dostawy towarów i usług, które zostały wymienione w § 4.

Stosownie do zapisu § 4 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. rozporządzenia:

zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się, w przypadku świadczenia usług w zakresie przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia.

W załączniku do rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, wskazano w poz. 15:

PKWiU ex 49.31.2 - Pozostały transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski – dotyczy wyłącznie przewozów miejskich rozkładowych pasażerskich, innych niż kolejowe, za które są pobierane ceny ustalone przez gminę (Radę m.) lub związek komunalny.

w poz. 16

PKWiU ex 49.39.1 - Transport lądowy pasażerski, rozkładowy: międzymiastowy i specjalizowany – dotyczy wyłącznie przewozów miejskich rozkładowych pasażerskich, innych niż kolejowe, za które są pobierane ceny ustalone przez gminę (Radę m.) lub związek komunalny.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Sprzedaż biletów dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest rejestrowana na kasach fiskalnych zainstalowanych w autobusach oraz stacjonarnie w kasach fiskalnych w siedzibie Spółki. Kierowca oraz kasjerka w kasie stacjonarnej po zakończeniu sprzedaży w danym dniu drukuje raport dobowy, a po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu drukuje raport okresowy.

W przyszłym okresie Spółka chce wprowadzić automaty biletowe (biletomaty) za pośrednictwem których dokonywana będzie również sprzedaż biletów pasażerom. Biletomaty zostaną wprowadzone do użytkowania celem usprawnienia obsługi pasażerów oraz utrzymania punktualności jazdy autobusów wg rozkładów jazdy. Pasażer dokonując zakupu biletu samodzielnie będzie obsługiwał biletomat (wybierze rodzaj biletu tj. normalny lub ulgowy, trasę przejazdu). Płatność za otrzymany bilet dokonywana będzie w formie gotówkowej lub bezgotówkowej za pomocą karty płatniczej.

Działalność przeważająca wg PKD to: 49.31.Z - transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski. Wskazali Państwo, że wykonywane usługi są sklasyfikowane w PKWiU pod symbolem 49.39.11.0 - transport drogowy pasażerski, rozkładowy, międzymiastowy ogólnodostępny (8% - poz. 157 zał. nr 3 do ustawy o VAT, łącznie z odpłatnością za przewóz podręcznego bagażu - poz. 14 załącznika do rozporządzenia w sprawie stawek; usługi pasażerskiego transportu obejmują przewóz osób oraz ich podręcznego bagażu (zwierzęcia), za który nie jest pobierana dodatkowa opłata).

Jak wynika z opisu sprawy usługa będąca przedmiotem wniosku dotyczy przewozów pasażerskich miejskich i podmiejskich w samochodowej komunikacji, za które to usługi - ceny są ustalane przez Powiat X i Powiat Y (właściciele Spółki P.). Ponadto podali Państwo, że opłaty za usługi o których mowa we wniosku będą pobierane przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w innej formie (bezgotówkowej), i z posiadanych ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie będzie wynikać, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła, jak również wskazali Państwo, że przed 1 stycznia 2022 r. Spółka nie używała automatów biletowych (biletomaty). Sprzedawane bilety w kasach konduktorskich (stacjonarnych) oraz w autobusach są sprzedawane w trybie kas fiskalnych.

W związku z powyższym opisem mają Państwo wątpliwości czy dokonując sprzedaży biletów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych za pomocą biletomatów, są Państwo zwolnieni z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej zgodnie z § 2 ust. 1 w związku poz. 40 załącznika do rozporządzenia.

Analiza podanego przez Państwa opisu sprawy dokonana w kontekście przywołanych przepisów prawa wskazuje, że ograniczenia wymienione w ww. przepisie  § 4 oraz § 6 ust. 2 rozporządzenia nie mają zastosowania w omawianej sprawie.

Jak bowiem wynika z przedstawionych okoliczności sprawy, usługi wykonywane przez Państwa nie zawierają się wśród usług wyłączonych z zastosowania zwolnienia, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia. Z przedstawionego przez Państwa opisu sprawy wynika, że przedmiotem Państwa działalności jest transport drogowy pasażerski, miejski i podmiejski PKWiU 49.39.11.0 – transport drogowy pasażerski, rozkładowy, międzymiastowy ogólnodostępny – a ustawodawca w poz. 16 załącznika wskazał usługi ex PKWiU 49.39.1 - zatem wskazana klasyfikacja PKWiU mieści się pod poz. 16 załącznika do ww. rozporządzenia, co wskazuje, nie są one usługami wymienionymi w par. 4 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia ws. zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Jednocześnie jak wynika z opisu sprawy nie ewidencjonowali Państwo za pomocą kasy rejestrującej przed dniem 1 stycznia 2022 r. pobieranych opłat za pomocą samoobsługowego urządzenia (biletomatów). Ewidencjonowano na kasie rejestrującej opłaty przejazd (bilety) pobierane przez pracownika (kierowca lub kasjerka w kasie stacjonarnej).

Zatem należy stwierdzić, że Spółka spełnia warunki do zwolnienia z ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów za pomocą biletomatów na przejazd za usługę transportu pasażerskiego drogowego miejskiego i podmiejskiego dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych, albowiem Wnioskodawca nie dokonuje sprzedaży usług, o których mowa w par. 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia wyłączonych z możliwości stosowania zwolnienia z prowadzenia ewidencji za pomocą kasy rejestrującej, oraz przed dniem 1 stycznia 2022 r. nie rozpoczęła ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej czynności wymienionych w poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Ponadto spełnione będą warunki, o których mowa w poz. 40 załącznika do rozporządzenia tj. w przypadku opłat pobieranych przy użyciu urządzeń , w tym wydających bilety obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w innej formie (bezgotówkowej) - z posiadanych ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie będzie wynikać, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

W konsekwencji, mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że dokonując sprzedaży biletów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych za pomocą biletomatów Spółka może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej na podstawie par. 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w związku z poz. 40 załącznika do tego rozporządzenia.

W związku z powyższym Państwa stanowisko, jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Zauważa się również, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym. Państwo ponosicie ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, jak również w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634, dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00