Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.1092.2022.2.BM

Właściwa stawka ryczałtu dla świadczonych usług.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 listopada 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 22 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Prowadzi Pan działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej pod firmą (...) z siedzibą w miejscowości (...).

W zakres prowadzonej działalności wchodzi produkcja filmów (głównie o tematyce motoryzacyjnej), które publikowane są na należącym do Pana kanale (koncie) w serwisie (...).

Pomimo, że sam serwis nie jest Pana własnością, to jest Pan posiadaczem wyżej wymienionego indywidualnego kanału, a częstotliwość, data publikacji, jak również wybór publikowanego materiału należy do Pana swobodnej decyzji.

Przesłanie przez Pana nowego filmu powoduje utworzenie w Pana serwisie (...) nowej podstrony o indywidualnym adresie URL.

Usunięcie przez Pana filmu powoduje usunięcie tej podstrony z filmem w (...).

Posiadając kilkaset filmów na koncie zarządza Pan więc kilkuset podstronami w serwisie (...), niejako zgromadzonymi na Pana kanale.

W zakresie stanu faktycznego numer 1 - dotyczącego reklam:

Spółka będąca właścicielem serwisu (...) (grupa kapitałowa (...), przy czym podmiotem operacyjnym odpowiedzialnym za współpracę z Panem jest spółka (...)) nie wypłaca Panu wynagrodzenia za samo utworzenie lub opublikowanie materiału.

Podstawę przychodów z tej działalności stanowią usługi reklamowe, na które dany użytkownik (...) może wyrazić zgodę (tak zwana monetyzacja materiału).

Monetyzacja poprzez wyświetlanie reklam może być aktywowana we wszystkich lub w wybranych materiałach filmowych opublikowanych na Pana kanale.

Dodatkowo przyjmuje Pan od osób trzecich zlecenia na promowanie konkretnego towaru lub usługi bezpośrednio w treści samego materiału.

Reklamy, o których mowa powyżej, można zatem podzielić na dwa rodzaje:

1. reklamy automatyczne - wyświetlane przed emisją materiału, w jego trakcie lub po zakończeniu (tak zwane reklamy In-Stream) - to Pan wybiera, w którym momencie pojawi się reklama. Działa Pan w ramach programu partnerskiego (...)/(...) - i z tego tytułu otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne, zależne od ilości wyświetlonych reklam.

Wynagrodzenie jest gromadzone na Pana dedykowanym koncie w serwisie (...), a po osiągnięciu pewnego pułapu może Pan je przelać na swój rachunek bankowy.

Honorarium świadczone jest bezpośrednio przez spółkę (...) z siedzibą w (...), któremu z kolei wynagrodzenie za emisję reklam uiszczają producenci promowanych towarów i usług lub inni zleceniodawcy (zamawiający kampanię reklamową).

Podstawę stosunku prawnego pomiędzy Panem, a dysponentem serwisu (...) stanowi przystąpienie przez Pana do wyżej wymienionego programu partnerskiego (zawarcie umowy poprzez akceptację ogólnych jej warunków).

2. reklamy lokowane przez użytkownika - podmiot trzeci zleca Panu umieszczenie w Pana materiale konkretnego towaru lub usługi w celu jego promocji. Uzyskuje Pan wynagrodzenie od zleceniodawcy - w formie ustalonego ryczałtu lub prowizji (w zależności od ilości sprzedanych promowanych towarów lub zrealizowanych promowanych usług - przy czym ten sposób rozliczeń stosuje Pan tylko wobec jednego, stałego klienta).

Publikowanie informacji o produkcie i usłudze, wraz z załączaniem linku do Pana strony zostało zaklasyfikowane jako „Pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w Internecie" - PKWiU 73.12.13.0. oraz "Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane" - PKWiU 74.90.19.0.

W zakresie stanu faktycznego numer 2 - produkcja filmów promocyjnych:

Dodatkowo realizuje Pan produkcje filmów promocyjnych na inne kanały (kanały należące do innych podmiotów).

W ramach wymienionego wyżej zakresu usług, sprawuje Pan nadzór merytoryczny i wykonawczy - Pan oraz osoby działające w Pana imieniu realizują nagranie i montaż materiału według wstępnej koncepcji usługobiorców, mając jednak twórczy wpływ na końcową treść.

Ponadto w części z materiałów występuje Pan osobiście, udostępniając w celach promocyjnych własny wizerunek.

Strony w poszczególnych umowach, mających za przedmiot przygotowanie materiału, ustalają obowiązek przeniesienia majątkowych praw autorskich na zleceniodawcę, co już samo w sobie świadczy, że od Pana wymagany jest wkład twórczy w produkcję - jest on zatem traktowany jako podmiot, któremu rzeczone prawa przysługują (bądź to jako twórca, bądź to jako producent utworu audiowizualnego).

Za opisane wyżej czynności produkcyjne (techniczne oraz nadzór merytoryczny), jak również za przeniesienie majątkowych praw autorskich i upoważnienie do korzystania z wizerunku, usługobiorcy (zleceniodawcy) wypłacają Panu wynagrodzenie.

Produkcja filmów dla (...) (różne kanały), łącznie ze sprzedażą praw autorskich do filmów, praw do wizerunku została zaklasyfikowana jako „Sprzedaż miejsca lub czasu na cele reklamowe w filmach, nagraniach wideo i programach telewizyjnych” - PKWiU 59.11.30.0.

Obie wyżej wymienione klasyfikacje zostały dokonane przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego (...) na Pana wniosek.

Spełnia Pan wszelkie ustawowe wymogi do korzystania z ryczałtu ewidencjonowanego, w szczególności złożył Pan w ustawowym terminie stosowne oświadczenie o wyborze formy opodatkowania oraz jego przychody mieszczą się ramach wskazanych w art. 6 ust. 4 pkt 1 przywołanej wyżej Ustawy.

Wniosek nie dotyczy zatem weryfikacji ogólnych reguł możliwości skorzystania z ryczałtu ewidencjonowanego, a jedynie ustaleniu właściwej wysokości stawki adekwatnej do świadczonych usług.

Pytania

  1. Czy zakres usług związanych z przychodami wskazanymi w stanie faktycznym numer jeden, to jest usługi dotyczące wyświetlania reklam przez oglądających filmy wideo, które zamieszczane są na portalu (...) przez Wnioskodawcę, kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%?
  2. Czy zakres usług związanych z przychodami wskazanymi w stanie faktycznym numer dwa, to jest usługi związane z produkcją materiałów promocyjnych, w tym z wykorzystaniem własnego wizerunku w produkowanych filmach, kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%?

Pana stanowisko w sprawie

W zakresie stanu faktycznego numer jeden:

Pana zdaniem wobec przychodów pochodzących z reklam umieszczonych w filmach opublikowanych przez Pana na należącym do Pana kanale w serwisie (...), uzasadnione będzie zastosowanie stawki ryczałtu w wysokości 8,5%.

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 lit. a) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to między innymi działalność zarobkową usługową.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, "działalność usługowa" to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r., poz. 2453, z 2018 r., poz. 2440, z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r., poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

·    wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych - usługi na rzecz produkcji;

·    wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Pana działalność reklamowa (Publikowanie informacji o produkcie i usłudze klienta) została zaklasyfikowane jako „Pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w Internecie" - PKWiU 73.12.13.0., a więc usługa.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% w przypadku przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%. z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

W Pana ocenie realizuje Pan działalność usługową, w rozumieniu przywołanych wyżej przepisów. Konsekwentnie, osiągane z tego tytułu przychody powinny być objęte stawką 8,5%.

Nadmienić należy, że stanowisko, iż do wyświetlania reklam online zastosowanie winna znaleźć stawka ryczałtu ewidencjonowanego w wysokości 8,5%, znajduje poparcie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 sierpnia 2021 roku (numer 0113- KDIPT2-1.4011.524.20212.ISL).

W zakresie stanu faktycznego numer dwa:

Podobnie ocenia Pan działalność w zakresie produkcji reklamowych lub produkcyjnych filmów i nagrań wideo - kwalifikować należy wymienione czynności jako działalność usługową (co znajduje pokrycie w klasyfikacji dokonanej przez Urząd Statystyczny w (...), zgodnie z którą produkcja filmów na (...), łącznie ze sprzedażą praw autorskich do tych filmów oraz praw do wizerunku stanowi sprzedaż miejsca lub czasu na cele reklamowe w filmach, nagraniach wideo i programach telewizyjnych” - PKWiU 59.11.30.0), a - co za tym idzie - przychody osiągane z tego tytułu również powinny być objęte stawką 8,5%.

Do stanu faktycznego numer dwa analogicznie odnieść więc należy argumentację podniesioną powyżej, w zakresie stanu faktycznego numer jeden.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:

Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Na podstawie art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 ww. ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Według art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, „działalność usługowa” to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r., poz. 2453, z 2018 r., poz. 2440, z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r., poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy zgodnie z art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.) mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Zgodnie natomiast z treścią art. 6 ust. 4 pkt 2 tej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ww. ustawy.

Zgodnie z tym przepisem:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a) prowadzenia aptek,

b) uchylony 

c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d) – e)  uchylony 

f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

6) (uchylony)

Stosownie do art. 8 ust. 2 tej ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Z kolei wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Natomiast zgodnie z art. 12 ust. 3 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:

1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;

2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;

2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;

2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%

3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;

4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług lub wytwarzanych wyrobów. Przy czym, jak wyjaśniono wyżej, klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że:

1)Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą pod kodami PKWiU:

·73.12.13.0 – „Pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w Internecie”,

·74.90.19.0 – „Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane”,

·59.11.30.0 – „Sprzedaż miejsca lub czasu na cele reklamowe w filmach, nagraniach wideo i programach telewizyjnych”.

2)W ramach usług zaklasyfikowanych pod numerami PKWiU 73.12.13.0 oraz PKWiU 74.90.19.0 publikuje Pan informacje o produkcie i usłudze klienta wraz z załączeniem linku do jego strony.

3)Podstawę przychodów z tej działalności stanowią dla Pana usługi reklamowe.

4)Usługi zaklasyfikowane pod numerem PKWIU 59.11.30.0 dotyczą produkcji przez Pana filmów dla YouTube (różne kanały), łącznie ze sprzedażą Pana praw autorskich do filmów oraz praw do wizerunku.

5)W ramach tych usług realizuje Pan produkcję filmów promocyjnych na inne kanały (kanały należące do innych podmiotów). Sprawuje Pan nadzór merytoryczny i wykonawczy – Pan oraz osoby działające w Pana imieniu realizują nagranie i montaż materiału według wstępnej koncepcji usługobiorców, mając jednak twórczy wpływ na końcową treść.

6)W części z materiałów występuje Pan osobiście, udostępniając w celach promocyjnych własny wizerunek.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy, treść wniosku i uzupełnienia przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej – usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 73.12.13.0, 74.90.19.0 oraz 59.11.30.0 – może Pan opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zastrzec jednak należy, że zastosowanie stawki 8,5% dla przychodów ze świadczonych przez Pana usług będzie prawidłowe wyłącznie, jeżeli spełnione są pozostałe ustawowe przesłanki opodatkowania w tej formie oraz uzyskane przez Pana przychody nie są przychodami ze świadczenia usług wymienionych w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, do których ma zastosowanie wyższa stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W związku z powyższym Pana stanowisko uznano za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Jak Pan wskazał we wniosku, Pana wniosek nie dotyczy weryfikacji ogólnych reguł możliwości skorzystania z ryczałtu ewidencjonowanego, a jedynie ustalenia właściwej wysokości stawki adekwatnej do świadczonych usług.

Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU.

Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

W odniesieniu do powołanej przez Pana interpretacji stwierdzamy, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego tą interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy Ordynacja podatkowa. Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) i musi się Pan zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...).

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00