Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.164.2022.3.JC

Czy zgodnie z ustalonym modelem działań podatek z dochodów od osób prawnych w całości będzie odprowadzany w Polsce?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy zgodnie z ustalonym modelem działań podatek z dochodów od osób prawnych w całości będzie odprowadzany w Polsce.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwania – pismem, które wpłynęło do nas 18 listopada 2022 r. oraz pismem z 20 grudnia 2022 r. (data wpływu 22 grudnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego  

Podmiot (Spółka) jest zarejestrowanym (ma siedzibę) na terytorium RP. Posiada polski numer NIP. Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja (…). Linia produkcyjna, magazyn surowców oraz gotowej produkcji znajduje się w Rumunii (umowa wynajmu). Oprócz tego Spółka zatrudnia pracowników produkcyjnych w Rumunii.

Dla celów rozliczenia podatku VAT Spółka uzyskała rumuński numer NIP.

Krótki opis schematu działań Spółki.

Część surowców jest kupowana w Rumunii na rumuński NIP. Część surowców jest kupowana w krajach Unii Europejskiej przez polski NIP. Całość surowców przyjeżdża do jednostki produkcyjnej, znajdującej się w Rumunii.

Gotowa produkcja jest sprzedawana na zasadach exportu w Ukrainę (wywóz bezpośrednio z Rumunii) oraz do Polski i Niemiec. Gotowa produkcja, która jest sprzedawana w Polsce lub w Niemcach może być przewożona z Rumunii do magazynu na terytorium RP lub dostarczana wprost z magazynu produkcyjnego w Rumunii bezpośrednio do klienta.

Całość sprzedaży jest dokonywana przez polski numer NIP.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego

1.Na terytorium RP Spółka posiada siedzibę, znajdującą się pod adresem (…). Oprócz tego w (…) jest przechowywana dokumentacja rachunkowa oraz pod tym adresem odbywają się posiedzenia Zarządu lub spotkania z klientami. Zarząd oraz personel administracyjny znajduje się na stałe w Polsce. Zarząd podpisuje umowy z klientami w (…). Oprócz tego wszystkie czynności związane ze sprzedażą towaru (analiza rynku, wyszukiwanie klientów, spotkania z nimi) odbywają się w Polsce. Sprzedaż towaru odbywa się wyłącznie z polskiego numeru NIP. Jeżeli odbiorcą produkcji jest polski kontrahent - podmiot dostarcza towar na terytorium RP (albo bezpośrednio do magazynu klienta, albo okazjonalnie wynajmuje magazyn, gdzie dokonuje podziału partii towaru na mniejsze części dla dostaw wielu odbiorcom).

2.Cały cykl produkcyjny odbywa się na terytorium Rumunii (przez zakład). W Polsce odbywa się realizacja oraz zarządzenie całą firmą.

3.Spółka jest podmiotem produkcyjnym i 90% operacji jest związana z produkcją i realizacją towaru (…). Jednak sporadycznie przez polski podmiot odbywają się operacje handlowe związane z odsprzedażą surowców dla produkcji (…) w kierunku z Unii Europejskiej na Ukrainę. Waga takich operacji w ogólnym obrocie nie przekracza 10% w skali roku.

4.W Polsce Spółka posiada siedzibę, miejsce prowadzenia księgowości, przechowywania dokumentacji, spotkania Zarządu oraz zarządzenia całą firmą. Okazjonalnie Spółka wynajmuje magazyn dla realizacji towaru polskim podmiotom.

5.Własnych magazynów Spółka nie posiada. Okazjonalnie wynajmuje.

6.Na pytanie jak wygląda proces przechowywania/sprzedaży towarów znajdujących się w ww. magazynach Spółka wskazała: jeżeli mówimy o przechowywaniu w Polsce – to towar przyjeżdża lub bezpośrednio klientowi, lub jeżeli 1 dostawa jest dla wielu odbiorców - w takim przypadku jest wynajmowany magazyn gdzie towar jest dzielony na mniejsze dostawy i wysyłany odbiorcom.

7.Całość sprzedaży się odbywa na terytorium RP (czyli wyszukiwanie kontrahentów, podpisanie umów, sprzedaż z polskiego numeru NIP). Oprócz tego wszystkie konta bankowe są w polskim banku (zakład nie posiada odrębnej bankowości).

8.Całość przychodów jest w Polsce. Koszty które są ponoszone w Polsce - są kosztami ogólnego zarządu oraz związane z poszukiwaniem klientów.

9.Na terytorium Rumunii Spółka posiada zakład w rozumieniu umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Rumunii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku.

10.Zakład zajmuje się wyprodukowaniem gotowej produkcji. Czyli zakład ma wynajętą przestrzeń, ma linie produkcyjne, ma zatrudnionych pracowników według prawa rumuńskiego, wszystkie surowce są dostarczane do magazynu produkcji i również tam się znajduje magazyn gotowej produkcji.

11.Sprzedaży na terytorium Rumunii się nie odbywa. Proces produkcji wygląda w następny sposób: do zakładu przyjeżdżają surowce (tkanina, nitki, igły, akcesoria) z których pracownicy szyją (…).

12.Zakład nic nie sprzedaje samodzielnie. Sprzedażą zajmuje się centrala w Polsce.

13.Na pytanie gdzie są podpisywane umowy związane ze sprzedażą towarów, Spółka wskazała: w (…).

14.W Rumunii pracownicy zajmują się wyłącznie czynnościami produkcyjnymi. Na jedną osobę zastało wydane pełnomocnictwo do reprezentacji przed kontrahentami w sprawie odbioru towaru, podpisania umów z pracownikami oraz do reprezentacji przed dostawcami mediów do hali produkcyjnej.

15.Towar jest produkowany w Rumunii, a dalej centrala lub dostarcza go bezpośrednio odbiorcy lub na wynajmowany w Polsce magazyn.

16.Zakład nie osiąga zysków związanych z produkcją i sprzedażą towarów.

17.Zakład ponosi koszty związane z wynajęciem hali produkcyjnej oraz z zatrudnieniem pracowników produkcji.

18.Na pytanie czy dokonują Państwo alokacji ponoszonych kosztów w zależności od tego, czy dotyczą działalności zagranicznego zakładu czy działalności Centrali, Spółka wskazała: zasada z której korzysta Spółka - wszystkie koszty zakładu są kosztami wyprodukowania towaru i które są przenoszone na centralę w momencie realizacji towaru.

19.Zakład uzyskał odrębny numer podatkowy w Rumunii.

20.Zakład się rozlicza w Rumunii tylko pod kontem VATu.

Pytanie

Czy zgodnie z ustalonym modelem działań podatek z dochodów od osób prawnych w całości będzie odprowadzany w Polsce?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółka jest zarejestrowana na terytorium RP oraz jest rezydentem podatkowym RP.

W Polsce Spółka posiada siedzibę oraz w Polsce na stałe znajduje się Zarząd. W Rumunii Spółka nie posiada oddziału lub innej osobnej jednostki. Jednak zgodnie z definicją umowy o uniknięciu podwójnego opodatkowania Spółka posiada Zakład na terytorium Rumunii.

Artykuł 7 ust. 1 opisanej wyżej umowy mówi o tym że, Zyski Przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu w Umawiającym się Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność w drugim umawiającym się Państwie przez położony w nim Zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność w ten sposób zyski uzyskane w tym Państwie mogą być opodatkowane w tym Państwie, jednak w tej części, które mogą być przypisane danemu Zakładowi.

Artykuł 7 ust. 2: z zastrzeżeniem postanowień ustępu 3 tego artykułu, jeżeli przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa wykonuje działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład, to w każdym Umawiającym się Państwie należy przypisać temu zakładowi takie zyski, które mógłby on osiągnąć, gdyby wykonywał taką samą lub podobną działalność w takich samych lub podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo i był całkowicie niezależny w stosunkach z przedsiębiorstwem, którego jest zakładem.

Artykuł 7 ust. 3: przy ustalaniu zysków zakładu dopuszcza się odliczenie nakładów ponoszonych dla tego zakładu włącznie z kosztami zarządzania i ogólnymi kosztami administracyjnymi niezależnie od tego, czy koszty powstały w tym Państwie, w którym położony jest zakład, czy gdzie indziej. Jednakże takie odliczenie będzie stosowane z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień ustawodawstwa podatkowego Państwa, w którym zakład jest położony.

Artykuł 7 ust. 5: nie można przypisać zakładowi zysku tylko z tytułu samego zakupu dóbr lub towarów przez ten zakład dla przedsiębiorstwa.

Zakład jest wykorzystywany tylko i wyłącznie dla zakupu surowców oraz dla produkcji towarów. Jednak całość sprzedaży jest dokonywana przez Polski numer NIP (czyli przez Polską rejestracje). W takim przypadku Zakład nie uzyskuje żadnych zysków (tylko ponosi koszty) i dla tego jemu nie muszą być przypisane żadne dochody, co powoduje że całość podatku dochodowego zostanie odprowadzone na terytorium RP.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

W myśl art. 7 ust. 1 i 2 ustawy o CIT:

1. Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

2. Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Zgodnie z definicją zakładu zagranicznego, zawartą w art. 4a pkt 11 ustawy o CIT, pojęcie to oznacza:

a) stałą placówkę, poprzez którą podmiot mający siedzibę lub zarząd na terytorium jednego państwa wykonuje całkowicie lub częściowo działalność na terytorium innego państwa, a w szczególności oddział, przedstawicielstwo, biuro, fabrykę, warsztat albo miejsce wydobywania bogactw naturalnych,

b) plac budowy, budowę, montaż lub instalację, prowadzone na terytorium jednego państwa przez podmiot mający siedzibę lub zarząd na terytorium innego państwa,

c) osobę, która w imieniu i na rzecz podmiotu mającego siedzibę lub zarząd na terytorium jednego państwa działa na terytorium innego państwa, jeżeli osoba ta ma pełnomocnictwo do zawierania w jego imieniu umów i pełnomocnictwo to faktycznie wykonuje

- chyba że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania, której stroną jest Rzeczpospolita Polska, stanowi inaczej.

W niniejszej sprawie należy odnieść się do uregulowań znajdujących się w Konwencji zawartej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Rumunii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku podpisanej w Warszawie dnia 23 czerwca 1994 r. (t. j. Dz. U. z 1995 r., nr 109, poz. 530 ze zm., dalej: „umowa polsko-rumuńska”).

Stosownie do art. 5 ust. 1 umowy polsko-rumuńskiej:

W rozumieniu niniejszej umowy określenie „zakład” oznacza stałą placówkę, przez którą całkowicie lub częściowo prowadzona jest działalność gospodarcza przedsiębiorstwa.

W myśl art. 5 ust. 2 umowy polsko-rumuńskiej:

Określenie „zakład” obejmuje w szczególności:

a. miejsce zarządu,

b. filię,

c. biuro,

d. fabrykę,

e. warsztat oraz

f. kopalnię, źródło ropy naftowej lub gazu, kamieniołom albo inne miejsce wydobywania zasobów naturalnych.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 umowy polsko-rumuńskiej:

Zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność w ten sposób, zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

Natomiast z art. 7 ust. 2 umowy polsko-rumuńskiej wynika, że:

Z zastrzeżeniem postanowień ustępu 3 tego artykułu, jeżeli przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa wykonuje działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład, to w każdym Umawiającym się Państwie należy przypisać temu zakładowi takie zyski, które mógłby on osiągnąć, gdyby wykonywał taką samą lub podobną działalność w takich samych lub podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo i był całkowicie niezależny w stosunkach z przedsiębiorstwem, którego jest zakładem.

W art. 7 ust. 3 umowy polsko-rumuńskiej wskazano, że:

Przy ustalaniu zysków zakładu dopuszcza się odliczenie nakładów ponoszonych dla tego zakładu włącznie z kosztami zarządzania i ogólnymi kosztami administracyjnymi niezależnie od tego, czy koszty powstały w tym Państwie, w którym położony jest zakład, czy gdzie indziej. Jednakże takie odliczenie będzie stosowane z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień ustawodawstwa podatkowego Państwa, w którym zakład jest położony.

Pojęcie „zakład” jest pojęciem abstrakcyjnym, które oznacza pewien zakres obowiązku podatkowego danego podmiotu z racji prowadzenia przez ten podmiot działalności w drugim państwie. Stwierdzenie istnienia na terytorium danego państwa zakładu przedsiębiorcy zagranicznego, nie powoduje jednak powstania nowego bytu podatkowego (w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym) w tym państwie. Zakład nie jest podmiotem podatkowym, gdyż podmiotem takim pozostaje przedsiębiorca zagraniczny, który jednak podlega opodatkowaniu w tym państwie, w którym ma zakład, choć tylko od dochodów, jakie można mu przypisać, że uzyskał je dzięki temu zakładowi.

Powołane wcześniej zapisy art. 7 ust. 2 i 3 umowy polsko-rumuńskiej, są uszczegółowieniem zasady zawartej w art. 7 ust. 1 umowy polsko-rumuńskiej, zgodnie z którą zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowanie w Państwie w którym znajduje się zakład, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

Z wniosku wynika, że zakład nie osiąga zysków związanych z produkcją i sprzedażą towarów. Całość sprzedaży odbywa się na terytorium RP. Zakład jest wykorzystywany tylko i wyłącznie dla zakupu surowców oraz dla produkcji towarów. Wszystkie koszty zakładu są kosztami wyprodukowania towaru i które są przenoszone na centralę w momencie realizacji towaru.

Przechodząc do oceny Państwa stanowiska należy przede wszystkim zauważyć, że oddział (zakład) nie jest odrębnym od spółki macierzystej podmiotem, stanowi jedynie wyodrębnioną organizacyjnie i majątkowo część tej spółki. Zatem wzajemne rozliczenia pomiędzy spółką a jej oddziałem dokonywane są w ramach jednego podmiotu.

Dokonując interpretacji postanowień umowy polsko-rumuńskiej należy także zwrócić uwagę na tekst Modelowej Konwencji stanowiącej wzór umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania zawieranych przez Polskę, jak również brzmienie Komentarza do niej. Zostały one wypracowane w drodze konsensusu przez wszystkie państwa członkowskie OECD, które zobowiązały się tym samym do stosowania zawartych w nich postanowień. Modelowa Konwencja, jak i Komentarz do niej nie są źródłem powszechnie obowiązującego prawa, natomiast stanowią wskazówkę, jak należy interpretować zapisy umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania. Zatem, obowiązki podatkowe podmiotów z siedzibą w odrębnych państwach należy rozpatrywać z uwzględnieniem postanowień umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania oraz Modelowej Konwencji OECD wraz z Komentarzem.

I tak, pkt 2 uwag wstępnych Komentarza do art. 7 Modelowej Konwencji OECD (z dnia 22 lipca 2010 r. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011) stanowi,  że:

„Artykuł 5, który zawiera definicję pojęcia zakładu, jest tym samym właściwy dla ustalenia, czy zyski przedsiębiorstwa umawiającego się państwa mogą być opodatkowane w drugim państwie. Jednakże sam ten artykuł nie przyznaje  praw do opodatkowania: gdy przedsiębiorstwo umawiającego się państwa prowadzi  swoją działalność w drugim umawiającym się państwie za pośrednictwem położonego w nim zakładu, należy koniecznie ustalić jakie zyski, jeżeli takie istnieją, może opodatkować drugie państwo. Artykuł udziela odpowiedzi na to pytanie przez ustalenie, że drugie państwo może opodatkować zyski, które można przypisać zakładowi”.

Z kolei pkt 13 ww. Komentarza wskazuje:

„Jak wskazano w zdaniu drugim ustępu 1, zyski, które można przypisać zakładowi, są ustalone zgodnie z postanowieniami ustępu 2, który wskazuje  na znaczenie wyrazów „zyski, które można przypisać zakładowi”, zawartych w ustępie 1. Ponieważ ustęp 1 przyznaje prawo do opodatkowania państwu, na terytorium którego położony jest zakład, jedynie w zakresie zysków, które można przypisać temu zakładowi, ustęp ten, z zastrzeżeniem stosowania innych artykułów konwencji, pozbawia więc to państwo możliwości opodatkowania przedsiębiorstwa drugiego umawiającego się państwa z tytułu zysków, których nie można przypisać zakładowi”.

Istotą powołanych norm jest zatem taki podział zysku osiągniętego przez Spółkę aby odpowiadał on zyskowi jaki może być przypisany zakładowi.

Biorąc pod uwagę przedstawiony opis stanu faktycznego oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że Rumunia może dokonać opodatkowania zysków przedsiębiorstwa tylko w takiej mierze, w jakiej ich powstanie można przypisać Zakładowi.

Wobec powyższego w Rumunii opodatkowaniu będą podlegać wyłącznie zyski do których powstania doprowadził Zakład w związku ze swoja aktywnością gospodarczą. Opodatkowaniu nie będą podlegać natomiast zyski za których powstanie jest odpowiedzialna bezpośrednio Spółka.

Zatem Państwa stanowisko zgodnie z którym, podatek z dochodów od osób prawnych w całości będzie odprowadzany w Polsce, należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Końcowo wskazać należy, że niniejsza interpretacja odnosi się ściśle do przedmiotu Państwa zapytania. Treść pytania wyznacza bowiem granice tematyczne wydawanej interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy Ordynacja podatkowa. Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i/lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00