Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.331.2022.2.KK

Możliwość zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na podstawie posiadanych dokumentów.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na podstawie posiadanych dokumentów. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 6 października 2022 r. (wpływ 10 października 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka jest producentem okien i drzwi, które produkuje na indywidualne zamówienia odbiorców krajowych jak i zagranicznych.

Sprzedaż dokonywana jest poprzez sieć salonów sprzedaży za pośrednictwem Partnerów Handlowych (PH) nie będących pracownikami Spółki.

PH nawiązuje kontakt z odbiorcą ostatecznym towaru – z reguły osobami fizycznymi budującymi swoje domy, następnie składa do Spółki zamówienie na zrealizowanie (produkcję) okien lub drzwi o konkretnych, indywidualnych parametrach. Spółka po zrealizowaniu zlecenia (wyprodukowaniu okien) dowozi towar (o ile PH nie posiada miejsca magazynowego na jego składowanie lub gdy towar ma wymiary bądź wagę, która uniemożliwia bądź znacznie utrudnia jego przeładunek) do docelowej lokalizacji, tj. miejsca gdzie będą one zamontowane, czyli do ostatecznego odbiorcy indywidualnego. Z reguły jest to miejsce budowy domu, do którego okna zostały w Spółce zamówione.

Dotychczas Spółka dostarczała swoje wyroby do odbiorców z wykorzystaniem głównie transportu własnego. Kierowcy będący pracownikami Spółki w momencie wyjazdu otrzymywali komplet dokumentów – w tym CMR, potwierdzenie odbioru i specyfikację dostawy. Dokumenty kierowca przekazywał odbiorcy (nabywcy) wyrobu/towaru celem potwierdzenia dostarczenia towaru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00