Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 3 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4011.400.2022.2.JF

W zakresie ustalenia skutków podatkowych wykonanych robót modernizacyjno-remontowych oraz możliwości skorzystania z tzw. ulgi na zabytki, o której mowa w art. 26hb ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie ustalenia:

-czy prawidłowo rozpoznaje Pani jako nakłady inwestycyjne całość sfinansowanych prac w ramach umowy o wykonanie robót modernizacyjno-remontowych - jest prawidłowe,

-czy począwszy od roku 2023, będzie miała Pani prawo do amortyzowania całości nakładów poniesionych na nabycie budynku wraz z nakładami o inwestycyjnym charakterze poniesionymi na dostosowanie budynku do prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej - jest prawidłowe,

-czy jest Pani uprawniona, począwszy od roku 2022 r., do skorzystania z tzw. ulgi na zabytki, o której mowa w art. 26hb ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 kwietnia 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 29 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotytczy podatku dochodowego od osób fizycznych.

Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 lipca 2022 r. (wpływ 19 lipca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego  

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą zarejestrowaną działalność gospodarczą, w ramach której wynajmuje i zarządza nieruchomościami własnymi (kod PKD 68.20) oraz kupuje i sprzedaje nieruchomości (kod PKD 68.10).

W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca nabył zabudowaną nieruchomość. W budynku nabytej nieruchomości - przed jego nabyciem - była prowadzona działalność oświatowa (przedszkole). Budynek ten w całości był klasyfikowany jako budynek niemieszkalny. W budynku tym wnioskodawca rozpoczął w (…) r. - na podstawie umowy o roboty budowlane - prace modernizacyjno-remontowe w ramach pozwolenia na budowę wydanego dla zadania inwestycyjnego zatytułowanego Remont i przebudowa nie użytkowanego dawnego przedszkola przy (…) (działka nr (…)) na budynek usługowo-hotelowy wraz z zabudową tarasu w podwórzu jako ogrodu zimowego; remontem elewacji trakcie wykonywania prac doszło do pewnych, stosunkowo niewielkich korekt tego zadania (np. zrezygnowano zwykonywania siłowni, sauny, jacuzzi) jednakże nie ma to wpływu to na ocenę charakteru zadania. Profesjonalna firma budowlana wykonująca to zadanie po każdym etapie prac sporządza protokół zaawansowania rzeczowo- finansowego. W protokole tym ujmowane są poszczególne roboty wykonane w danym miesiącu. Protokół ten zawiera ok. (…) szczegółowo opisanych i wykonanych prac. W protokole tym ujmowane są w szczególności następujące pozycje: „wartość robót od początku budowy-remontu”, „wartość robót wykonanych według poprzedniego protokołu”, „wartość robót wykonanych w okresie rozliczeniowym”. Większość wykonanych prac ma charakter modernizacyjny (adaptacyjny) jednakże protokół zawiera także prace mające charakter stricte remontowy jak np. skucie starych tynków, położenie na ich miejsce nowych oraz ich pomalowanie. Na podstawie opisanego protokołu sporządzana jest faktura za wykonane prace. Całość nakładów związanych z opisanymi robotami Wnioskodawca rozpoznaje jako zwiększające wartość nabytego środka trwałego. W wyniku przeprowadzonych prac modernizacyjno-remontowych w budynku znajdować się będą trzy kondygnacje. Na pierwszej kondygnacji (łącznie z przystosowaną do tego piwnicą) będzie mogła być prowadzona restauracja, na drugiej kondygnacji będą znajdować się pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną zaś na trzeciej kondygnacji powstaną mieszkalne apartamenty. Do apartamentów jest odrębne wejście do budynku oraz prowadzi do nich odrębna klatka schodowa. Apartamenty te nie będą stanowiły lokali mieszkaniowych, dla których zostanie ustanowiona odrębna własność lokali. Wnioskodawca planuje wynająć poszczególne części nieruchomości różnym podmiotom. Zamiarem wnioskodawcy jest przeznaczenie apartamentów na prowadzenie działalności w zakresie wynajmu krótkoterminowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00