Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP3.4512.635.2016.11.RD

Prawidłowość rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w zw. z art. 103 ust. 5a ustawy oraz podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo

1)  ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 11 października 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z 1 sierpnia 2017 r. sygn. I SA/Gd 715/17 oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego z 8 grudnia 2021 r. sygn. I FSK 1808/7.

2)  stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 października 2016 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2016 r. uzupełniony pismem z 25 listopada 2016 r. (data wpływu 2 grudnia 2016 r.), który dotyczy prawidłowości rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w zw. z art. 103 ust. 5a ustawy oraz podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Państwa Spółka jest podmiotem działającym w sektorze naftowym, zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową produktów naftowych. Pomimo, że nabycia wewnątrzwspólnotowe gotowych produktów naftowych nie wpisują się w podstawowy model działalności Spółki, to jednak zdarzają się i zapewne również w przyszłości będą zdarzać się sytuacje, w których Spółka będzie takich nabyć dokonywała.

Jako podatnik podatku akcyzowego, Spółka jest podmiotem zarejestrowanym na potrzeby akcyzy, zgodnie z art. 16 ustawy o podatku akcyzowym (ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 752, ze zm., dalej określanej jako: „ustawa o podatku akcyzowym”), prowadzącym składy podatkowe. Z tego też tytułu Państwa Spółka dokonuje wysyłek oraz przyjęć wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (dalej określanej również jako „PZPA”), realizowanej w oparciu o elektroniczny system EMCS (eng. Excise Movement Control System w ustawie o podatku akcyzowym określany mianem „Systemu”, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 26 tej ustawy). Ewentualne przyszłe nabycia wewnątrzwspólnotowe będą realizowane w PZPA w oparciu o system EMCS do jednego ze składów podatkowych Spółki lub do miejsca odbioru wyrobów akcyzowych (Spółka rozważa złożenie wniosku do właściwego naczelnika urzędu celnego o wydanie zezwolenia na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca). Mogą również zdarzyć się sytuacje, w których nabycia wewnątrzwspólnotowe będą realizowane przez Spółkę poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy do baz paliwowych lub magazynów Spółki niemających statusu składu podatkowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00