Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.93.2022.1.MK

W zakresie dokumentowania otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe w części dotyczącej dokumentowania otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków fakturą wystawioną na rzecz Gminy (pytanie nr 1 we wniosku) oraz nie obciążania Gminy notą księgową (pytanie nr 2 we wniosku) i prawidłowe w części dotyczącej wystawiania faktury na rzecz odbiorcy indywidualnego za świadczoną usługę (pytanie nr 3 we wniosku).  

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy dokumentowania otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawcą jest spółka prawa handlowego - (…) sp. z o.o. w (…) (dalej jako: Spółka). Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, posiada własny NIP, REGON i jest jednostką posiadającą osobowość prawną. Właścicielem Spółki, posiadającym 100% udziałów w kapitale zakładowym jest Gmina (…) (dalej jako: Gmina).

Spółka realizuje zadania własne Gminy, polegające m.in. na zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (PKWiU 36.00 usługi związane z uzdatnianiem i dostarczaniem wody za pośrednictwem sieci wodociągowej i PKWiU 37.00 usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków).

Ceny wody i ścieków w Gminie normują taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, przygotowywane przez Spółkę i zatwierdzane przez Państwowe (...) (dalej jako: P.) - Decyzja (…) w załączeniu. Ceny te, ustalane są w wartości netto i nie uwzględniają podatku VAT. Gmina, ze względu na wysokie stawki cen wody i ścieków, uchwałą Rady Gminy wprowadziła dopłaty do ceny wody i ścieków (Uchwała nr (…) Rady Gminy (…) z dnia 27 maja 2020 roku w sprawie ustalenia dopłaty do ceny wody i ścieków - w załączeniu do wniosku). Dopłaty zostały określone w kwotach brutto. Spółka wystawia faktury VAT za dostawę wody i odprowadzanie ścieków w oparciu o ceny wynikające z taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, pomniejszone o wysokość netto dopłaty wynikającej z Uchwały Rady Gminy. W konsekwencji na konto bankowe Spółki trafia mniej należności od odbiorców za wodę i ścieki, niż wynika to z taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Dlatego też, na koniec każdego okresu rozliczeniowego (co dwa miesiące) Spółka obciąża Gminę fakturą VAT na podstawie raportu o ilości sprzedanej wody i odprowadzonych ścieków, powiększoną o obowiązujący podatek VAT. W związku z pojawiającymi się interpretacjami indywidualnymi w zakresie sposobu dokumentowania dopłaty, Spółka zadaje następujące pytania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00