Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.24.2022.2.MB

Przenosząc powyższe na grunt analizowanej sprawy wskazać należy, że Państwo w stosunku do faktur dokumentujących wierzytelności, objęte zakresem wniosku (z wyjątkiem faktury nr (…)), wystawionych w 2020 r. oraz w 2021 r., dla których nie upłynęły dwa lata, licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione, jesteście uprawnieni do skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy instytucji tzw. „ulgi na złe długi”. Natomiast w odniesieniu do faktury nr (…), dla której nieściągalność wierzytelności została uprawdopodobniona po 1 października 2021 r. będziecie Państwo uprawnieni do stosowania przepisu art. 89a w nowym brzmieniu.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do skorygowania na podstawie art. 89a ust. 2 pkt 5 ustawy podstawy opodatkowania oraz podatku należnego. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 marca 2022 r. (wpływ 16 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Przedmiotem działalności spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (zwanej dalej „Spółką”) jest wynajem powierzchni biurowych w budynku (…), będącego własnością Spółki, zlokalizowanego przy ul. (…) w (…).

W ramach prowadzonej działalności świadczycie Państwo jako Spółka usługi najmu na podstawie zawieranych umów z najemcami, stanowiącymi strony poszczególnych umów.

Najemcy dokonują comiesięcznych płatności za czynsz, opłaty eksploatacyjne oraz media na podstawie faktur sprzedaży wystawianych przez Spółkę według warunków wynikających z zawartych umów oraz przepisów prawa podatkowego.

30 czerwca 2017 r. podpisaliście Państwo umowę na wynajem powierzchni biurowych z Spółką 2 (zwany dalej „Najemcą”) zarejestrowanym pod numerem KRS (…) oraz jako czynnym podatnikiem VAT o numerze NIP (…) , z datą rozpoczęcia wynajmu od (…) roku. Umowa została zawarta na czas określony z datą wygaśnięcia oznaczoną na (…) roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00