Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.511.2021.1.EJ

czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w opisanym stanie faktycznym Spółka może zaliczyć Poniesione Wydatki, na podstawie art. 15 ust. 4f w związku z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako koszty zaniechanej inwestycji budowy Nowej Hali Produkcyjno-Magazynowej wraz z częścią biurowo-socjalną (która miała stanowić tzw. inwestycję w obcym środku trwałych), co do której zarząd Spółki podjął uchwałę o likwidacji tej inwestycji i że zaliczenie w koszty uzyskania przychodów może nastąpić w dacie sporządzenia protokołu likwidacji zaniechanej inwestycji oraz jej wykreślenia z ewidencji księgowej.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktyczngo w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 października 2021 r. za pośrednictwem Poczty Polskiej wpłynął Państwa wniosek z 27 wrzesnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w opisanym stanie faktycznym Spółka może zaliczyć Poniesione Wydatki, na podstawie art. 15 ust. 4f w związku z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako koszty zaniechanej inwestycji budowy Nowej Hali Produkcyjno-Magazynowej wraz z częścią biurowo-socjalną (która miała stanowić tzw. inwestycję w obcym środku trwałych), co do której zarząd Spółki podjął uchwałę o likwidacji tej inwestycji i że zaliczenie w koszty uzyskania przychodów może nastąpić w dacie sporządzenia protokołu likwidacji zaniechanej inwestycji oraz jej wykreślenia z ewidencji księgowej. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (dalej jako: „Spółka)” poniosła w latach 2018 - 2021 wydatki na zakup dokumentacji projektowej dotyczącej budowy Nowej Hali Produkcyjno-Magazynowej wraz z częścią biurowo-socjalną (które miały przylegać do budynku „starej hali”) oraz budową szczelnego otwartego zbiornika z przeznaczeniem przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę gromadzoną z powierzchni dachów i parkingów oraz niezbędnej infrastruktury technicznej (dalej jako: „Dokumentacja Projektowa”). Spółka poniosła także wydatki związane z opłatami do wniosku o wydanie mapy zasadniczej i zmianami Dokumentacji Projektowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00