Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 25 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.431.2021.1.AP

Czy kwoty wypłaconych bonusów (odpowiadające wartości „netto” bonusów, tj. z wyłączeniem VAT) dla Klientów Pośrednich mogą stanowić dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa  (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 września 2021 r.,  który w tym samym dniu wpłynął za pośrednictwem e-puap, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłaconych dla Klientów Pośrednich bonusów pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2021 r., wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej  dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłaconych dla Klientów Pośrednich bonusów pieniężnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

X. Spółka z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”), prowadzi działalność w zakresie produkcji i dystrybucji konserw rybnych. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT i sprzedaje swoje produkty bezpośrednio do Dystrybutorów, którzy stanowią pośrednie ogniwo obrotu produktami Spółki. Dystrybutorzy odsprzedają dalej produkty Spółki do Klientów Pośrednich. W większości przypadków odsprzedaż produktów Spółki następuje do mniejszych punktów handlowych. Spółka pragnie promować i wspierać sprzedaż swoich produktów do Klientów Pośrednich. W tym celu Spółka planuje wdrożyć system bonusowy kierowany do Klientów Pośrednich. W przyszłości na podstawie zawartych pisemnych porozumień (dalej: „Porozumienie”) – na zasadach określonych w Porozumieniu - Spółka przyzna Klientowi Pośredniemu świadczenie pieniężne (dalej: „Bonus”)w postaci określonej części ceny brutto zapłaconej przez Klienta Pośredniego w transakcji nabycia przez niego towarów od wskazanych Dystrybutorów. Bonus, który będzie mógł uzyskać Klient Pośredni będzie zależny od ilości i wartości produktów Spółki, które Klient Pośredni nabędzie. Na podstawie zawartego Porozumienia, po spełnieniu zadanych przez Spółkę warunków, Klienci Pośredni będą uprawnieni do uzyskania rabatu od Spółki za dany okres rozliczeniowy. Spółka będzie posiadała wiarygodną informację odnośnie wypełnienia przez danego Klienta Pośredniego warunków uprawniających go do uzyskania bonusu z tytułu zakupu jej produktów. Bonus przyznawany będzie w formie pieniężnej. Celem bonusu jest zachęcenie Klienta Pośredniego do dalszego zakupu produktów i będzie oznaczało zmniejszenie wydatku Klienta Pośredniego na zakup produktów Spółki w danym okresie rozliczeniowym. W zamian za uzyskany rabat Klient Pośredni nie będzie wykonywał na rzecz Spółki żadnej usługi. Ponieważ Spółka nie zbywa produktów bezpośrednio na rzecz Klientów Pośrednich, nie będzie ona wystawiać dla tych podmiotów faktur VAT, ani też faktur VAT korygujących. Spółka będzie natomiast dokumentowała należne Klientom Pośrednim rabaty poprzez wystawienie noty księgowej, na której będą wskazywane m.in. kwota przyznanego rabatu pośredniego brutto, kwot netto oraz kwot podatku VAT. Wystawiona nota księgowa będzie dla Klienta Pośredniego informacją, co do faktycznej wartości kwoty rabatu oraz kwoty VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00