Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.864.2021.3.KR

Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej - wydatki poniesione przed formalnym zakończeniem budowy budynku mieszkalnego w świetle przepisów prawa budowlanego

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2021 r. (data wpływu 20 sierpnia 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 listopada 2021 r. (data wpływu 3 listopada 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2021 r. wpłynął do Organu podatkowego ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 2 listopada 2021 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.864.2021.1.KR, wezwano Wnioskodawcę, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano za pośrednictwem platformy ePUAP w dniu 2 listopada 2021 r. (data doręczenia 3 listopada 2021 r.).

Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem nadanym za pośrednictwem platformy ePUAP w dniu 3 listopada 2021 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W 2018 r. Wnioskodawca rozpoczął budowę domu jednorodzinnego w …., działka nr …, zgodnie z projektem i uzyskanym pozwoleniem na budowę. Projekt przewidywał zasilanie w energię elektryczną z sieci. We wrześniu 2020 r. budowa budynku została zakończona, co potwierdza inwentaryzacja powykonawcza (nr zm. …. z dnia 11 września 2020 r.). Budynek również we wrześniu został zgłoszony do … jako skończony i zmieniono taryfę z budowlanej C11 na taryfę indywidualną G11. Faktura … potwierdza rozliczenie w okresie od dnia 28 sierpnia 2020 r. według taryfy indywidualnej. W dniu 13 października 2020 r. Wnioskodawca wprowadził się i zamieszkał na stałe. Wnioskodawca zgłosił do Urzędu Miasta … odbiór odpadów komunalnych z przedmiotowego adresu. Sprawę zgłoszenia zakończenia budowy Wnioskodawca zlecił kierownikowi budowy. Ze względu na brak konieczności szybkiego odbioru oraz duże utrudnienia załatwiania spraw urzędowych spowodowanych COVIDem, dokument: Zaświadczenia o przystąpieniu do użytkowania, Wnioskodawca otrzymał w dniu 17 maja 2021 r. Jednak Wnioskodawca mieszkając już postanowił zmodernizować budynek montując instalację fotowoltaiczną, która zmniejsza zapotrzebowanie budynku na energię. Ww. instalację Wnioskodawca wykonał i przyłączył do sieci w listopadzie 2020 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00