Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.665.2021.1.SR

dokonanie korekty podatku VAT wynikającej ze zmiany przeznaczenia inwestycji budowlanej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 sierpnia 2021 r. (data wpływu 30 sierpnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od  towarów i usług w zakresie dokonania korekty podatku VAT wynikającej ze zmiany przeznaczenia inwestycji budowlanej w miesiącu podpisania umów najmu gotowych już budynków – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

30 sierpnia 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokonania korekty podatku VAT wynikającej ze zmiany przeznaczenia inwestycji budowlanej w miesiącu podpisania umów najmu gotowych już budynków.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W lutym 2016 roku Spółka zakupiła grunt pod budowę 6 budynków wielorodzinnych (budynek 1-2, 3, 4, 5, 6).

Grunt został podzielony na 7 działek, na których miało powstać 6 budynków i na jednej droga dojazdowa. Grunt został zaewidencjonowany jako środek trwały spółki. W 2016 roku rozpoczęła się budowa pierwszych trzech budynków. Spółka uzyskała interpretację podatkową, w myśl której od całości inwestycji był odliczany VAT, ze względu na to, iż budynki miały być przeznaczone pod wynajem Gminie jako całość. Kolejne budynki były oddawane do użytkowania i wynajmowane Gminie w okresie od października 2019 do czerwca 2020 r. W momencie oddawania budynku do użytkowania poszczególne działki, na których stoją budynki były przeksięgowywane z konta „środki trwałe” na konto „inwestycje długoterminowe w nieruchomości” wraz z budynkiem.

W toku budowy trzech z planowanych sześciu budynków podjęto decyzję, że nie będzie kontynuowana budowa kolejnych trzech budynków ze względu na drastyczny wzrost cen materiałów i usług budowlanych. Pozyskane finansowanie nie wystarczyłoby na pokrycie budowy wszystkich zaplanowanych budynków. W efekcie zakończono budowę tylko 3 budynków (budynki 4, 5, 6) – posadowionych na czterech z 7 działek. W związku z planowaną budową budynków 1-2 i 3 zostały poniesione nakłady jedynie na projekt i nadzór inwestycyjny, oraz jak Wnioskodawca wskazał wyżej na grunt.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00