Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.413.2021.3.ALN

Przechowywanie dokumentów wyłącznie w formie oddruku z faktur. Prawo do odliczenia podatku.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 maja 2021 r. (data wpływu 28 maja 2021 r.),uzupełnionego pismem z 30 sierpnia 2021 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów wyłącznie w formie oddruku z faktur przechowywanych elektronicznie a także prawa do odliczenia podatku naliczonego z tak przechowywanych faktur – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

28 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów wyłącznie w formie oddruku z faktur przechowywanych elektronicznie a także prawa do odliczenia podatku naliczonego z tak przechowywanych faktur oraz podatku dochodowego od osób prawnych.

Wniosek uzupełniono pismem z  30 sierpnia 2021 r. o opis sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

(ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Sp. z o.o. [dalej: Wnioskodawca lub Spółka] jest polską spółką kapitałową. Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług [dalej: VAT]. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest działalność związana z pakowaniem produktów konsumpcyjnych i przemysłowych.

Pracownicy Spółki [dalej łącznie jako: Posiadacz karty] dysponują firmowymi kartami płatniczymi, których używają w celu realizacji wydatków związanych z wykonywaniem nałożonych na nich zadań w ramach stosunku pracy. Obecnie sposób rozliczeń delegacji bądź wydatków poniesionych z firmowej karty płatniczej odbywa się poprzez „papierowe” rozliczenie wydatków, tj. każdy z Posiadaczy karty wypełnia stosowny formularz, dołącza otrzymane faktury [dalej: Faktury] lub paragony [dalej: łącznie Dokumenty księgowe], następnie dokumenty te są podpisywane i zatwierdzane przez upoważnione przez Spółkę osoby. Po ich zatwierdzeniu, wydatek udokumentowany w ten sposób podlega księgowaniu i rozliczeniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00