Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.538.2021.1.AKA

Mechanizm podzielonej płatnosci oraz GTU_07

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 lipca 2021 r. (data wpływu 2 sierpnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku                   od towarów i usług w zakresie:

·     braku obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy (pytanie nr 1) – jest prawidłowe,

·     braku obowiązku stosowania oznaczenia GTU_07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK)  w odniesieniu do wykonanych usług serwisowych lub naprawy (pytanie nr 2) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawyorazbraku obowiązku stosowania oznaczenia GTU_07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) w odniesieniu do wykonanych usług serwisowych lub naprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka Jawna, dalej „Spółka” lub „Wnioskodawca”, jest podatnikiem, świadczącym m.in. usługi serwisowe w zakresie naprawy pojazdów. Usługi serwisowe w zakresie napraw pojazdów Spółka wykonuje w dwóch działach:

1.      Dział Warsztatowo-Elektryczny (dalej SERWIS), gdzie są realizowane naprawy samochodów w zakresie:

-        okresowych przeglądów serwisowych,

-        napraw gwarancyjnych,

-        napraw pogwarancyjnych,

-        innych zleconych napraw mechanicznych i elektrycznych.

2.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00