Porada aktualna
do 2021-12-31
info
comment
Porada
Porada aktualna
do 2021-12-31 info
do 2021-12-31 info
Data publikacji: 2021-06-18
Jakie obowiązki wobec ZUS ma przedsiębiorca, który zwolnił pracowników i przechodzi na samozatrudnienie
PROBLEM
W mojej firmie (działalność na podstawie wpisu do CEIDG) zatrudniałem 2 pracowników, których ze względu na epidemię i znaczne zmniejszenie obrotów musiałem niestety zwolnić. Stosunek pracy obu pracowników został rozwiązany z dniem 30 czerwca 2021 r. Firma nie będzie zawieszała działalności, na razie spróbuję prowadzić ją sam, bez zatrudniania dodatkowych osób. Jak w tej sytuacji zmienią się moje rozliczenia z ZUS? Jakie dokumenty muszę złożyć za pracowników i za siebie w związku ze zwolnieniami?
RADA
Jeżeli działalność ma być kontynuowana, ale bez udziału pracowników, to należy ich wyrejestrować z ubezpieczeń na drukach ZUS ZWUA, z dniem 1 lipca 2021 r. W przypadku samodzielnego prowadzenia działalności zmieni się u przedsiębiorcy termin opłacania składek na własne ubezpieczenia, z 15 dnia na 10 dzień miesiąca następnego za miesiąc poprzedni.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka