Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-06-13

Jakie koszty ponosi pracodawca w związku z odwołaniem pracownika z urlopu wypoczynkowego lub przesunięciem urlopu

Pracownik odwołany z urlopu wypoczynkowego lub któremu przesunięto termin tego urlopu musi otrzymać od pracodawcy zwrot kosztów bezpośrednio związanych z odwołaniem go z urlopu lub z przesunięciem tego urlopu. W takim przypadku nie powstaje przychód u pracownika i tego rodzaju wydatek jest kosztem podatkowym pracodawcy.

W związku z odwołaniem pracownika z urlopu lub przesunięciem urlopu pracodawca ma obowiązek zwrotu kosztów bezpośrednio z tym związanych. Może jednak pokryć takie wydatki do wysokości faktycznie poniesionej i udokumentowanej przez pracownika.

Zwrot kosztów bezpośrednio związanych z odwołaniem z urlopu

Pracodawca jest zobowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu wypoczynkowego (art. 167 § 2 Kodeksu pracy). Ta reguła jest konsekwencją tego, że prawo do urlopu jest chronione – jego ograniczenie może mieć miejsce tylko wyjątkowo i wiąże się z otrzymaniem przez pracownika rekompensaty za straty związane z nagłym przerwaniem wypoczynku. Wskazany przepis Kodeksu pracy nakazuje pokrycie kosztów bezpośrednich, przy czym ich nie definiuje ani nie określa przykładowych wydatków. A jest to o tyle istotne, że zwrot kosztów bezpośrednich nie stanowi przychodu ze stosunku pracy. Koszty bezpośrednie cechują 3 podstawowe elementy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00