Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 402
Wersja archiwalna od 2018-02-22 do 2018-10-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 402
Wersja archiwalna od 2018-02-22 do 2018-10-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone w związku z art. 169 pkt 2 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz. 1669). 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)

z dnia 8 sierpnia 2011 r.

w sprawie trybu zgłaszania wniosków o przyznanie uprawnienia do nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego

z dnia 8 sierpnia 2011 r. (Dz.U. z 2011 r., Nr 179, poz. 1066)

t.j. z dnia 23 kwietnia 2013 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 485)

t.j. z dnia 22 lutego 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 402)

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. z 2017 r. poz. 1789) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa tryb zgłaszania wniosków o przyznanie uprawnienia do nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego, wzór wniosku o przyznanie tych uprawnień oraz dokumentację w tej sprawie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wniosek o przyznanie uprawnienia do nadawania stopnia doktora lub doktora habilitowanego] 1. Wniosek o przyznanie uprawnienia do nadawania stopnia doktora lub doktora habilitowanego, zwany dalej „wnioskiem”, zgłasza kierownik jednostki organizacyjnej ubiegającej się o uzyskanie uprawnienia do nadawania tych stopni, zwanej dalej „jednostką”, na podstawie uchwały rady jednostki.

2. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

3. Wnioski składa się:

1) w postaci papierowej, w dwóch egzemplarzach, albo

2) w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Dokumenty dołączane do wniosku] Do wniosku dołącza się:

1) uchwałę rady jednostki;

2) informację o osobach zatrudnionych w jednostce, której zakres określa załącznik nr 2 do rozporządzenia, obejmującą:

a) imienny wykaz osób posiadających tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego, osób, które uzyskały kwalifikacje II stopnia w zakresie sztuki i dyscyplin artystycznych, oraz osób, które nabyły uprawnienia równoważne z uprawnieniami doktora habilitowanego na podstawie art. 21a ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, zatrudnionych w tej jednostce w pełnym wymiarze czasu pracy,

b) liczbę nauczycieli akademickich i pracowników naukowych zatrudnionych w tej jednostce w pełnym wymiarze czasu pracy;

3) oświadczenia osób wliczonych do minimalnej liczby osób zatrudnionych, o których mowa w art. 6 ust. 1–4 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, o niewliczeniu ich do minimalnej liczby osób zatrudnionych w innej jednostce;

4) imienny skład rady jednostki oraz informacje, których zakres określa załącznik nr 3 do rozporządzenia;

5) opis osiągnięć w zakresie kształcenia kadr naukowych osób, o których mowa w pkt 2 lit. a i pkt 4, w szczególności:

a) pełnienie funkcji promotora osób, które uzyskały stopień doktora lub mają otwarty przewód doktorski, ze wskazaniem nazwiska i imienia, tytułu rozprawy doktorskiej, jednostki, która nadała stopień lub w której otwarto przewód doktorski, roku nadania stopnia lub otwarcia przewodu doktorskiego,

b) pełnienie funkcji recenzenta rozpraw doktorskich oraz w postępowaniu o nadanie stopnia doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora,

c) udział w kształceniu kadr w ramach studiów doktoranckich, ze wskazaniem nazwy jednostki, tematu wykładu lub seminarium oraz roku akademickiego;

6) informację o aktualnej kategorii jednostki przyznanej na podstawie art. 42 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87);

7) sprawozdanie jednostki ubiegającej się o przyznanie uprawnień, za okres trzech lat bezpośrednio poprzedzających rok złożenia wniosku, z prowadzonej działalności:

a) naukowo-badawczej – ze wskazaniem najważniejszych monografii naukowych, podręczników akademickich, skryptów, prac i artykułów, projektów badawczych, patentów, prac wdrożeniowych, opracowań technologicznych, projektowych i prototypów będących wynikiem prac realizowanych w ramach działalności naukowo-badawczej, z podaniem autorów oraz z uwzględnieniem działalności prowadzonej w ramach współpracy międzynarodowej jednostki,

b) artystycznej – ze wskazaniem osiągnięć artystycznych będących wynikiem prac realizowanych w ramach działalności artystycznej jednostki, z podaniem autorów oraz z uwzględnieniem działalności prowadzonej w ramach współpracy międzynarodowej jednostki;

8) opis bazy badawczej jednostki, ze szczególnym uwzględnieniem wyposażenia w aparaturę, bazy lokalowej oraz zbiorów bibliotecznych niezbędnych do rozwijania prowadzonych badań naukowych, prac rozwojowych lub twórczości artystycznej;

9) opinię Polskiej Komisji Akredytacyjnej o jakości kształcenia lub ocenę innej agencji oceniającej jakość kształcenia zarejestrowanej w Europejskim Rejestrze Agencji Akredytacyjnych (EQAR) lub agencji działającej w innym kraju, której oceny są uznawane przez Polską Komisję Akredytacyjną – w przypadku jednostek organizacyjnych uczelni prowadzących kształcenie;

10) (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Stosowanie przepisów dotychczasowych] Do wniosków o przyznanie uprawnienia do nadawania stopnia doktora lub doktora habilitowanego złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2011 r.2)


1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 2317).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 27 stycznia 2004 r. w sprawie trybu zgłaszania wniosków o przyznanie uprawnienia do nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego (Dz. U. poz. 194), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, na podstawie art. 37 pkt 2 ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 455 i 654 oraz z 2012 r. poz. 1544).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 8 sierpnia 2011 r.

Załącznik nr 1

WZÓR – WNIOSEK O PRZYZNANIE UPRAWNIENIA DO NADAWANIA STOPNIA DOKTORA/DOKTORA HABILITOWANEGO

infoRgrafika

Załącznik nr 2

INFORMACJA O OSOBACH ZATRUDNIONYCH W JEDNOSTCE W DNIU ZŁOŻENIA WNIOSKU

infoRgrafika

Załącznik nr 3

IMIENNY SKŁAD RADY

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00