Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 139 poz. 1167
Wersja archiwalna od 2003-01-01 do 2016-09-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 139 poz. 1167
Wersja archiwalna od 2003-01-01 do 2016-09-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 20 sierpnia 2002 r.

w sprawie utworzenia Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 239, poz. 2044)  

Na podstawie art. 12a i art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Komisja Kodyfikacyjna Prawa Pracy] Przy ministrze właściwym do spraw pracy, zwanym dalej „Ministrem", tworzy się Komisję Kodyfikacyjną Prawa Pracy, zwaną dalej „Komisją".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Skład Komisji] 1. W skład Komisji wchodzą:

1) przewodniczący Komisji;

2) zastępca przewodniczącego Komisji;

3) członkowie Komisji;

4) sekretarz Komisji.

2. Przewodniczący Komisji, zastępca przewodniczącego Komisji oraz sekretarz Komisji stanowią Prezydium Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Powołanie przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, członków i sekretarza Komisji] 1. Prezes Rady Ministrów, na wniosek Ministra, powołuje przewodniczącego Komisji.

2. Prezes Rady Ministrów, na wniosek Ministra zgłoszony w porozumieniu z przewodniczącym Komisji, powołuje zastępcę przewodniczącego oraz członków Komisji, w liczbie nie większej niż 7 osób, spośród wybitnych przedstawicieli nauki i praktyki prawa pracy.

3. Sekretarza Komisji, jako swojego przedstawiciela w Komisji, powołuje Minister w porozumieniu z przewodniczącym Komisji, spośród pracowników urzędu obsługującego Ministra. W tym samym trybie Minister odwołuje sekretarza Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Kadencja Komisji] 1. Kadencja Komisji trwa cztery lata.

2. W razie powołania uzupełniającego skład Komisji w czasie trwania kadencji Komisji, kadencja tak powołanego przewodniczącego, jego zastępcy lub członka Komisji upływa wraz z kadencją całej Komisji.

3. Odwołanie przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego lub członka Komisji następuje w trybie właściwym do ich powołania i może nastąpić z powodu:

1) złożenia rezygnacji;

2) nieuczestniczenia w pracach Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Kompetencje przewodniczącego, jego zastępcy i sekretarza Komisji] 1. Przewodniczący Komisji kieruje pracami Komisji.

2. Zastępca przewodniczącego Komisji wykonuje czynności powierzone mu przez przewodniczącego Komisji oraz zastępuje go w razie jego nieobecności.

3. Sekretarz Komisji organizuje pracę Komisji oraz zapewnia współpracę Komisji z urzędem obsługującym Ministra.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Zadania Komisji] 1. Do zadań Komisji należy opracowanie:

1) założeń rekodyfikacji indywidualnego prawa pracy;

2) założeń kodyfikacji zbiorowego prawa pracy;

3) projektów ustaw realizujących przyjęte założenia prac kodyfikacyjnych w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, z uwzględnieniem standardów prawa Unii Europejskiej.

2. Minister może przekazywać Komisji projekty aktów prawnych z zakresu prawa pracy opracowane w czasie prowadzenia prac kodyfikacyjnych w celu uzyskania opinii Komisji o zgodności tych projektów z założeniami prac kodyfikacyjnych, a także przedstawiać Komisji budzące wątpliwości prawne problemy z zakresu prawa pracy w celu zajęcia stanowiska przez Komisję.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Plan i harmonogram prac oraz sposób ich realizacji] 1. Prezydium Komisji ustala plan i harmonogram prac oraz sposób ich realizacji oraz czuwa nad sprawnym i terminowym wykonywaniem zadań Komisji.

2. Komisja wykonuje swoje zadania na posiedzeniach plenarnych. W sprawach dotyczących podstawowych rozstrzygnięć w zakresie realizacji swoich zadań Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności wszystkich członków Komisji.

3. Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji i Prezydium Komisji oraz przewodniczy tym posiedzeniom, a także wykonuje inne zadania związane z organizacją pracy Komisji.

4. Przewodniczący Komisji może utworzyć, spośród członków Komisji, zespół problemowy do wykonania określonego zadania. Przewodniczący Komisji może wyznaczyć przewodniczącego zespołu problemowego. Przewodniczący zespołu problemowego kieruje pracami zespołu i przedstawia Komisji wyniki pracy zespołu.

5. Przewodniczący Komisji przekazuje opracowane przez Komisję założenia, projekty ustaw i opinie Ministrowi.

6. Przewodniczący Komisji może zwrócić się do Ministra o skierowanie opracowanych przez Komisję założeń i projektów ustaw do konsultacji społecznej w ramach Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Przedstawiciele nauki i praktyki prawniczej lub inni specjaliści] 1. Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w posiedzeniach Komisji przedstawicieli nauki i praktyki prawniczej lub innych specjalistów.

2. Przewodniczący Komisji może powierzać, w miarę istniejących środków finansowych, członkom Komisji oraz osobom niebędącym jej członkami przygotowanie odpłatnych ekspertyz i innych opracowań niezbędnych do realizacji zadań Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Wynagrodzenie członków Komisji] 1. [1] Przewodniczącemu Komisji, zastępcy przewodniczącego Komisji oraz członkom Komisji wypłaca się miesięczny ryczałt, którego wysokość ustala się jako określoną poniżej wielokrotność kwoty bazowej ustalanej w ustawie budżetowej dla sędziów i prokuratorów, zwanej dalej „kwotą bazową":

1) przewodniczącemu Komisji – w wysokości 4-krotnej kwoty bazowej,

2) zastępcy przewodniczącego Komisji – w wysokości 3,5-krotnej kwoty bazowej,

3) członkowi Komisji – w wysokości 2,5-krotnej kwoty bazowej.

2. Osobom wymienionym w ust. 1 oraz w § 8 ust. 1 przysługują diety i zwrot kosztów przejazdu, na zasadach określonych w przepisach dotyczących podróży służbowych na terenie kraju, obowiązujących pracowników zatrudnionych w państwowych lub samorządowych jednostkach sfery budżetowej.

3. Za opracowania zlecane w trybie określonym w § 8 ust. 2 osoby wymienione w tym przepisie mogą otrzymywać honoraria na podstawie stosownej umowy, w wysokości zaproponowanej przez sekretarza Komisji i akceptowanej przez Ministra. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych charakterem i rozmiarem opracowania, honorarium, na podstawie umowy akceptowanej przez Ministra, może być przyznane autorowi należącemu do składu Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Koszty związane z działalnością Komisji] 1. Koszty związane z działalnością Komisji są finansowane z budżetu państwa w części, której dysponentem jest Minister.

2. Obsługę organizacyjno-techniczną Komisji zapewnia urząd obsługujący Ministra.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2002 r.

[1] § 9 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie utworzenia Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy (Dz.U. Nr 239, poz. 2044). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00