Porada
Kiedy gmina ma obowiązek wystawiania faktur
Mam pytanie dotyczące sprzedaży w Gminie. Na terenie Gminy realizowana jest inwestycja ,,Modernizacja węzła wodnego" (nowe wały), dla której wydana została decyzja Wojewody o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych. Miedzy Gminą a Inwestorem podpisany jest Protokół uzgodnień wysokości odszkodowania za zajęcie czasowe nieruchomości. Oznaczenie nieruchomości: działka, zajęcia czasowego od 01-12-2014 do dnia 28.02.2017 r. Inwestor wypłaci właścicielowi (Gminie) odszkodowanie za zajętą na czas realizacji ww. inwestycji nieruchomości w wysokości ... zł. Wysokość odszkodowania została ustalona na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Odszkodowanie stanowi rekompensatę za zajęcie czasowe działki i wyczerpuje wszelkie roszczenia Właścicieli na dzień podpisania protokołu. Czy Gmina ma obowiązek wystawienia faktur sprzedaży od ww. odszkodowań i odprowadzenie VAT-u należnego do Urzędu Skarbowego.
Na podstawie wskazanych niżej przepisów ustawy VAT powiedzieć najpierw muszę, że w naszym przypadku mamy do czynienia ze świadczeniem usługi. Polega ona na tym, że gmina zobowiązała się tolerować sytuację, w której wspomniany w opisie inwestor zajmie na jakiś czas nieruchomość będącą własnością gminy, za co gmina otrzyma wynagrodzenie nazwane w opisie odszkodowaniem. Z tego też względu gmina jako podatnik VAT zobowiązana jest do wystawienia faktury i do opodatkowania tejże usługi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right