Porada
Kiedy pracownik oddelegowany do pracy w Polsce musi zapłacić podatek
Firma X z innego niż Polska kraju T Unii Europejskiej oddeleguje na 24 miesiące swojego pracownika Y do pracy na terenie Polski w naszej firmie Z. Jesteśmy spółką z o.o.- podmiotem w którym X ma 100% udziały. Delegowanie pracownika Y zostanie potwierdzone umową pomiędzy firmą X a naszą firmą. Wynagrodzenie oraz ubezpieczenia społeczne wraz z podatkiem dochodowym od osób fizycznych za pracownika Y będzie wypłacać firma X w kraju T. Otrzymaliśmy od firmy X dokument A1 dotyczący pracownika Y. W Polsce będziemy pokrywać pracownikowi Y koszty wynajmu mieszkania, samochodu, inne reprezentacyjne. Pracownik Y nie pełni w naszej firmie funkcji w zarządzie. Z firmą X jest powiązany umową o pracę. Jak należy opodatkować i oskładkować pokrywane przez nas wydatki. Czy pracownik Y jest zobowiązany do zapłaty w Polsce podatku dochodowego od osób fizycznych z tyt. wynagrodzenia otrzymywanego od swojego pracodawcy firmy X?
Mając na uwadze brzmienie wskazanych niżej przepisów Kodeksu pracy oraz Kodeksu cywilnego w pierwszej kolejności powiedzieć należy, że interesującej nas osoby nie można uznać ani za pracownika, ani też za zleceniobiorcę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right