Porada
Obowiązki zgłaszania przez banki Ministrowi Finansów informacji o rachunkach i lokatach
Zgodnie z art.82 § 2 Ordynacji podatkowej bank ma obowiązek przekazywania ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Obowiązek przesyłania informacji dotyczy rachunków bieżących tj. takich za pośrednictwem których dokonuje się operacji gospodarczych np. płatności za zakupione towary. Czy obowiązek ten dotyczy również zakładanych i likwidowanych rachunków lokat terminowych (jednodniowych i dłuższych), które służą tylko do lokowania wolnych środków pieniężnych? Lokaty terminowe mogą być zakładane przez bank prowadzący rachunek bieżący danej firmy jak i przez bank, który rachunku bieżącego nie prowadzi. Czy obowiązek przekazywania informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej dotyczy również wszystkich rolników?
Zgodnie z art. 82 § 2 Ordynacji podatkowej banki i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe są obowiązane do sporządzania i przekazywania ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, w formie dokumentu elektronicznego, w okresie sprawozdawczym - odpowiednio od 1 do 15 dnia miesiąca oraz od 16 do ostatniego dnia miesiąca - informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w terminie do siódmego dnia następnego okresu sprawozdawczego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right