Porada
Wygaśnięcie mandatu zastępcy po odejściu burmistrza na emeryturę
1. Czy w przypadku odejścia burmistrza na emeryturę, w tym dniu stanowisko traci również jego zastępca? Jeżeli tak to czy przysługuje mu trzymiesięczny okres wypowiedzenia i kto powinien podpisać wypowiedzenie umowy? 2. Kto powinien podpisać świadectwo pracy burmistrza odchodzącego na emeryturę?
Tak , gdyż wygaśnięcie mandatu burmistrza, (którego stosunek pracy został nawiązany na podstawie wyboru ) przed upływem kadencji jest równoznaczne z odwołaniem jego zastępcy. Burmistrz w drodze zarządzenia, powołuje oraz odwołuje swojego zastępcę. Stosunek pracy z wyboru może zostać rozwiązany w związku z wygaśnięciem mandatu m.in. na skutek pisemnego zrzeczenia się mandatu np. w związku z przejściem na emeryturę. Rozwiązanie stosunku pracy może więc nastąpić za trzymiesięcznym wypowiedzeniem, czy też w drodze porozumienia stron. Pracodawcą burmistrza jest urząd gminy a czynności z zakresu prawa pracy wobec burmistrza związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, wykonuje przewodniczący rady gminy. Tak więc przewodniczący rady gminy jest zobowiązany do wydania świadectwa pracy. W sprawach nieuregulowanych w ustawie stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right