comment
Porada
Data publikacji: 2012-09-26
Czy wyjazdy pracowników w celu wykonania zlecenia klienta traktować jako podróż służbową?
Firma zatrudnia pracownika na podstawie umowy o pracę z wynagrodzeniem najniższej krajowej. Jest to zakład usług leśnych, który działa na zlecenie innych firm, zajmuje się wycinką drzew, krzewów i gałęzi. Jeżeli ma zlecenie poza obszar swojej działalności to wyjeżdża z pracownikami i płaci im delegację i za nadgodziny. Czy jest to prawidłowe?
Pracodawca zawierając umowę o pracę z pracownikiem w jej treści określa miejsce zatrudnienia pracownika. Miejscem tym może być siedziba pracodawcy bądź miejsce prowadzenia przez pracodawcę działalności. Jeżeli miejscem pracy pracownika będzie siedziba pracodawcy, to każdy wyjazd poza tę siedzibę będzie podróżą służbową i pracownikowi będą przysługiwać świadczenia związane z podróżą służbową.
Pozostało 54% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka